PublicystykaPolsat pokonał konkurencję. Hitami mecz Polska-Rumunia i... "Teleexpress"

Polsat pokonał konkurencję. Hitami mecz Polska-Rumunia i... "Teleexpress"

Polsat pokonał konkurencję. Hitami mecz Polska-Rumunia i... "Teleexpress"
Źródło zdjęć: © WP.PL

09.10.2017 08:59, aktual.: 09.10.2017 10:06

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowe wyniki oglądalności mówią same za siebie: to Polsat okazał się niekwestionowanym zwycięzcą, biorąc pod uwagę ostatnich 9 miesięcy. Najchętniej oglądaną audycją od początku 2017 r. był mecz eliminacyjny do MŚ Rosja 2018 między Polską a Rumunią. Warto dodać, Jacek Kurski przewidział, że wydarzenia sportowe przyciągną miliony widzów, więc wkrótce to właśnie TVP przejmie prawo do transmitowania meczów polskiej reprezentacji.

Jak wynika z badań Nielsen Audience Measurement opracowanych przez serwis wirtualnemedia.pl, stacją, która od początku 2017 r. osiągnęła najlepsze wyniki oglądalności, był Polsat. Drugie miejsce przypadło niespodziewanie w udziale TVP1, która ma też na koncie jednocześnie największy spadek w całym rankingu. Trzecią lokatę zajmuje TVN, a tuż za podium znajduje się TVP2.

Audycją, która w ciągu ostatnich 9 miesięcy przyciągnęła przed ekrany telewizorów najwięcej widzów, okazał się mecz eliminacyjny do MŚ Rosja 2018 między Polską a Rumunią. Na antenie Polsatu wydarzenie oglądało aż 7,26 mln osób, a w Polsacie Sport 726 tys. fanów piłki nożnej. Niespodziewanie na drugim miejscu znalazł się... "Teleexpress" w TVP1. Wydanie z 6 stycznia oglądało aż 7,22 mln widzów. Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, tego dnia Jedynka odnotowała najlepsze wyniki oglądalności od 6 stycznia 2014 r.

Trzecie miejsce w tym rankingu zajęła znów telewizyjna Jedynka i po raz kolejny Polacy wybrali sport. Transmisję finałowego konkursu Turnieju Czterech Skoczni w Bischofshofen obejrzało 6,91 mln kibiców. Dwie ostatnie pozycje w zestawieniu zajmują Polsat z meczem Polska-Czarnogóra rozegranym w ramach eliminacji do MŚ w Rosji oraz TVP1 z indywidualnym konkursem skoków narciarskich w Zakopanem.

Śmiało można więc powiedzieć, że Jacek Kurski doskonale wiedział, co robić, zapowiadając pod koniec sierpnia br. wzmocnienie oferty sportowej poprzez zakupy kolejnych praw sportowych, m.in. meczów polskiej reprezentacji piłki nożnej.

- Spieszcie się państwo oglądać polską reprezentację na innych kanałach, bo niedługo się to skończy. Za półtora miesiąca będzie ostatni mecz polskiej reprezentacji poza Telewizją Polską. Oświadczam, że od listopada przez kolejne 5 lat wszystkie mecze reprezentacji Polski będą transmitowane w telewizji publicznej. Już w listopadzie pokażemy dwa mecze towarzyskie - mówił podczas konferencji prasowej.

Jednocześnie zaznaczył, że dąży do zgromadzenia oferty sportowej wszystkich polskich reprezentacji w sportach grupowych, tj. piłki nożnej, koszykówki i piłki ręcznej.

- Naszą ambicją jest wygrana w przetargu na mecze siatkówki. Wtedy będziemy mieli wszystkie dyscypliny - zakończył z dumą.

Źródło artykułu:WP Teleshow
tvnpolsatpublicystyka