Oto oglądalność EURO 2020. Liczby robią wrażenie
Po długiej przerwie od tak masowych imprez widzowie są spragnieni sportowych emocji. Tłumnie siadają przed telewizorami, by oglądać rywalizację o tytuł mistrza Europy. Są już wyniki oglądalności, które nie pokrywają się z... obliczeniami TVP.
W piątek 11 czerwca ruszyło wielkie święto wszystkich kibiców piłki nożnej. Po dłuższej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa i niemożliwością zorganizowania tak masowej imprezy w 2020 r., mamy EURO 2020/2021. Za nami już pierwsze mecze, które transmituje w Polsce TVP. Spotkania można oglądać w TVP1, TVP2, TVP 4K i TVP Sport. Są też dostępne online w streamie TVP i w aplikacjach telewizji publicznej. I o ile na jakość transmisji telewizyjnej widzowie nie mają co narzekać, to podczas meczu Polska - Słowacja nie brakowało krytycznych głosów na temat streamu.
Spragnionych sportowych emocji nie brakuje. Są już dokładnie wyniki oglądalności. Jak się przedstawiają?
Wirtualne Media podają: "Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 1,72 mln osób (pięć meczów w Jedynce miało 1,87 mln widzów, a dwa spotkania w Dwójce - 1,33 mln)". Najrzadziej widzowie decydują się na oglądanie meczów w TVP 4K - tam wszystkie siedem pojedynków oglądało 62 tys. osób.
Warto dodać, że "przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych meczów oglądało średnio 4,31 mln widzów w 4+ na głównych antenach, 1,63 mln w stacji sportowej oraz 385 tys. w kanale 4K".
Do 13 czerwca najchętniej oglądanym piłkarskim spotkaniem był mecz Holandia - Ukraina, który w TVP1, TVP Sport i TVP 4K w niedzielę o 21.00 śledziło 3,13 mln widzów.
Na drugim miejscu - z widownią liczącą 2,73 mln widzów - uplasowało się spotkanie Turcji z Włochami, czyli mecz otwarcia mistrzostw.
Trzeba zaznaczyć, że to wyniki oglądalności meczów od 11 do 13 czerwca, czyli nie obejmują poniedziałkowego starcia Polski z drużyną Słowacji. Dane za ten mecz powinny zostać opublikowane jeszcze we wtorek 15 czerwca.
Dane, z których korzystają Wirtualne Media, zostały udostępnione przez Nielsen Audience Measurement. Zaraz po meczu Polska-Słowacja w "Wiadomościach" TVP pokazano krytyczny wobec agencji materiał, w którym zaprezentowano znacznie wyższe wyniki oglądalności.