Opole 2018. Telewizja Polska zadowolona z pierwszego dnia koncertu
Większość komentatorów uważa, że piątkowy koncert "Przeboju na Mundial" okazał się porażką. Jacek Kurski pokazał jednak twarde dane, z których wynika, że pierwszy dzień opolskiego festiwalu cieszył się sporym zainteresowaniem wśród widzów.
09.06.2018 | aktual.: 09.06.2018 11:15
Piątkowy wieczór upłynął pod znakiem piłkarskich i około muzycznych emocji. Koncert "Przebój na Mundial" odbywał się w tym samym czasie, co mecz piłkarskiej reprezentacji Polski z Chile. Organizatorzy festiwalu w Opolu postanowili podzielić go na dwa bloki. W pierwszym z nich usłyszeliśmy największe piłkarskie przeboje w wykonaniu m.in. Maryli Rodowicz, Bohdana Łazuki i Krzysztofa Krawczyka. W drugiej części, po zakończonym meczu, na deskach amfiteatru pojawiło się siedmiu wykonawców, których piosenki walczyły o miano mundialowego hitu. Ostatecznie wygrał zespół Kombi z utworem "Moja drużyna".
Przed północą rozpoczął się drugi koncert. Nagroda im. Anny Jantar i statuetka Karolinki powędrowała do grupy Girls on Fire za utwór "Siła kobiet". Siostry Melosik z piosenką "Batumi" otrzymały nagrodę publiczności. Choć widownia w opolskim amfiteatrze świeciła pustkami, Jacek Kurski ogłosił wielki sukces.
"Bardzo udany okazał się pomysł połączenia emocji sportowych i artystycznych. Pomeczową część koncertu Przebój na Mundial obejrzało śr. 4,2 mln widzów. Koncert debiutów zaś rekordowe śr. 2,4 mln. W głosowaniu publiczności Debiuty wygrały siostry Melosik i utwór Batumi. Gratuluję!" - napisał prezes Telewizji Polskiej.
TVP od jakiegoś czasu korzysta z modelu oglądalności rzeczywistej opartego na danych pochodzących od ok. 190 tys. klientów usługi telewizyjnej Netii. Dzięki niemu Telewizja Polska osiąga znacznie wyższe wyniki niż w badaniu Nielsen Audience Measurement.