Ogromne straty TVP Info. Liderem oglądalności TVN24
20.05.2024 08:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
TVN24 był liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w kwietniu 2024 r. TVP Info zanotowało ogromne straty, zaś TV Republika i Telewizja wPolsce.pl mogą pochwalić się wzrostem.
TVN24 zyskał 28,18 proc. więcej widowni w stosunku do analogicznego okresu z ubiegłego roku. W kwietniu 2024 r. udział stacji w rynku wyniósł 6,05 proc. Na drugim miejscu w rankingu oglądalności stacji informacyjnych uplasowała się Telewizja Republika z wynikiem 3,04 proc. To wzrost o 3278 proc. w stosunku do ubiegłego roku.
Trzecie miejsce w rankingu zajął Polsat News z wynikiem 1,57 proc. udziału. Z kolei na czwarte z drugiego spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 1,2 proc., co oznacza spadek o 71,63 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Spory wzrost, bo aż o 1100 proc. zanotowała Telewizja wPolsce.pl. Z wynikiem 0,36 proc. uplasowała się na miejscu ósmym. Stacja ta działa od 2017 r., a prowadzi ją spółka Fratria, wydawca tygodników "Sieci" i "ABC", portali internetowych wPolityce.pl, wNas.pl i wGospodarce.pl.
Wśród grup kanałów newsowych największy udział miała Grupa TVN Warner Bros. Discovery, która jest właścicielem TVN24 oraz TVN24 BiS. Łącznie te kanały zanotowały udział 6,56 proc.
Na drugie miejsce awansowały kanały Telewizji Polsat (Polsat News, Polsat News 2 i Wydarzenia24), których udział zwiększył się o 15,18 proc. do 2,58 proc.
Z pierwszego na trzecie miejsce spadła Telewizja Polska (TVP Info i TVP3), której wynik zmniejszył się o 60 proc. i wyniósł 2,06 proc.
Udział w rynku wszystkich stacji informacyjnych w kwietniu 2024 r. wyniósł 14,61 proc. To o 14,59 proc. więcej niż w ubiegłym roku.
Przypomnijmy, że spadek oglądalności Telewizji Polskiej ma związek ze zmianą rządu i władz TVP. Od grudnia 2023 r. w stacji trwa reorganizacja, która polega głównie na wymianie pracowników. Część byłych prezenterów TVP, jak Anna Popek, znalazło zatrudnienie w Telewizji Republika.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: