"Dewajtis" pokonał nawet rolnika. TVP ma nowy hit
Znane są wyniki oglądalności stacji telewizyjnych we wrześniu. Na podium znalazła się Jedynka i Dwójka, ale TVP wcale nie ma powodu do radości.
O tym, jaką stację telewizyjną Polacy oglądali we wrześniu najchętniej, informuje portal Wirtualne Media. Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, liderem wciąż jest Program Pierwszy Telewizji Polskiej ze średnim udziałem w rynku sięgającym ok. 8 proc. Drugie miejsce zajęła TVP2 z nieco słabszym, bo sięgającym 7,5 proc. udziałem w rynku, a trzecie miejsce zajął Polsat (6,78 proc.), który nieznacznie wyprzedził TVN (6,6 proc.).
Jedynka liderem oglądalności, ale z wyraźnym spadkiem
TVP wcale nie ma jednak powodu do radości, bo analizowane dane w porównaniu do wyników oglądalności z analogicznego okresu w ubiegłym roku pokazują także co innego - odpływ widzów od telewizyjnej Jedynki. Biorąc pod uwagę wyniki Jedynki z września 2022 roku, udział kanału w rynku zmniejszył się o ponad 12 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Gorzej w odniesieniu do ubiegłej jesieni wypadają także Polsat i TVN, także udział tych stacji w telewizyjnym torcie stopniał o ok. 10 proc.
TVN tuż za podium, ale liderem w grupie komercyjnej
Branżowy portal podkreśla jednak, że TVN jest najchętniej wybieranym kanałem w tzw. grupie komercyjnej, czyli wśród widzów w przedziałach wiekowych: 16-49 i 16-59.
Niezależnie od wyników i spadkowych trendów telewizyjna Jedynka regularnie jednak chwali się oglądalnością i dziękuje widzom za "zaufanie" w głównych wydaniach "Wiadomości". Nie inaczej było w poniedziałek 2 października, kiedy Edyta Lewandowska z dumą ogłosiła, że "Telewizja Polska nokautuje konkurencję".
- Telewizyjna Jedynka i Dwójka we wrześniu były najchętniej wybieranymi przez państwa programami. Po informacje także sięgaliście państwo do nas. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się również nowość na naszej antenie, serial "Dewajtis". Dziękujemy, że są państwo z nami - mówiła gospodyni poniedziałkowego wydania.
"Dewajtis" nowym hitem Jedynki
Wspomniany serial kostiumowy TVP wyrasta na nowy hit Jedynki, usuwając w cień nawet tak popularny program jak "Rolnik szuka żony". Pierwsze trzy odcinki serialu oglądało średnio 2,27 mln widzów. Z kolei miłosne perypetie rolników, póki co przyciągnęły przed telewizory średnio 2,14 mln osób.
Gośćmi najnowszego odcinka "Clickbaitu" są Kamila Urzędowska (pięknie malowana Jagna z "Chłopów") oraz Jan Kidawa-Błoński (reżyser sequela kultowej "Różyczki"). Na tapet wzięliśmy też: "Kosa", "Horror Story", "Imago", "Freestyle", "Święto ognia" i "Tyle co nic", czyli najciekawsze filmy 48. festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.