"TVP nokautuje konkurencję". "Wiadomości" znowu pokazały tylko korzystne wyniki

"Wiadomości", 2.10.2023
"Wiadomości", 2.10.2023
Źródło zdjęć: © TVP

02.10.2023 20:51

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W poniedziałek 2 października "Wiadomości" po raz kolejny zwróciły się do widzów z podziękowaniami. Powód - stacje i programy Telewizji Polskiej są liderami rynku pod względem oglądalności. A nawet jeśli nie są, to TVP i tak potrafi znaleźć pretekst, by ogłosić swój sukces.

- Telewizja Polska nokautuje konkurencję. Telewizyjna Jedynka i Dwójka we wrześniu były najchętniej wybieranymi przez państwa programami. Po informacje także sięgaliście państwo do nas. Ogromnym zainteresowaniem cieszy się również nowość na naszej antenie, serial "Dewajtis". Dziękujemy, że są państwo z nami - mówiła Edyta Lewandowska pod koniec głównego wydania "Wiadomości" 2 października.

Jej redakcyjny kolega przekonywał, że niezależnie, czy chodzi o informacje, sport czy rozrywkę, "Polacy stawiają na Telewizję Polską". - We wrześniu Telewizja Polska potwierdziła pozycję lidera na rynku. Jedynka i Dwójka były najchętniej oglądanymi programami - mówił Jakub Krzyżak, pokazując wykres z danymi Nielsena. Według nich "Wiadomości" we wrześniu miały średnio 2,36 mln widzów, a "Fakty" TVN 2,11 mln.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

- Po sprawdzone informacje Polacy sięgają do TVP Info - ciągnął reporter "Wiadomości". Wcześniej pokazano fragment sondy ulicznej, w której starszy mężczyzna mówił, że "TVP jest jednak wiarygodna. Pomimo wielu nieprzychylnych opinii".

Po tym stwierdzeniu pokazano wykres nie wrześniowej oglądalności TVP Info i konkurencyjnych stacji, ale "dynamiki oglądalności kanałów informacyjnych". W tej kategorii TVP Info odnotowała wzrost rok do roku o 5,6 proc. Podczas gdy TVN24 i Polsat News były pod kreską (odpowiednio -5,8 proc. i -8,4 proc.). To nie pierwszy raz, gdy "Wiadomości" mówiąc o sukcesie TVP Info, unikają pokazywania danych oglądalności, a skupiają się na "dynamice rok do roku".

"Wiadomości", 2.10.2023
"Wiadomości", 2.10.2023© TVP

Dzięki temu w poprzednich miesiącach zarówno "Fakty" TVN jak i "Wiadomości" TVP mogły się chwalić "biciem konkurencji na głowę". Bo choć obydwie stacje opierały się na tych samych danych Nielsena, to każda wybierała tylko wyniki pasujące do tezy o dominacji.

Niepodważalnym sukcesem TVP jest z kolei oglądalność serialu kostiumowego "Dewajtis", nadawanego od trzech tygodni w niedzielne wieczory. Serial dotarł już do 5,88 mln widzów ze średnią ponad 2,2 mln na odcinek. Rekordową oglądalność odnotowano przy premierze trzeciego odcinka, który miał aż 2,37 mln widzów.

Gośćmi najnowszego odcinka "Clickbaitu" są Kamila Urzędowska (pięknie malowana Jagna z "Chłopów") oraz Jan Kidawa-Błoński (reżyser sequela kultowej "Różyczki"). Na tapet wzięliśmy też: "Kosa", "Horror Story", "Imago", "Freestyle", "Święto ognia""Tyle co nic", czyli najciekawsze filmy 48. festiwalu Polskich Filmów Fabularnych. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Źródło artykułu:WP Teleshow
tvpwyniki oglądalnościwiadomości tvp
Komentarze (64)