Co się dzieje z TVP? TV Republika z rekordowym wzrostem

Marek Czyż z TVP
Marek Czyż z TVP
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

06.05.2024 08:18, aktual.: 06.05.2024 10:32

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pojawiły się wyniki oglądalności polskich stacji telewizyjnych w kwietniu. Tym razem liderem wśród wszystkich widzów został Polsat. Szczególną uwagę zwracają jednak bardzo duże wzrosty oglądalności dwóch stacji informacyjnych i spadki TVP.

Nowym liderem oglądalności wśród wszystkich widzów został Polsat, który przed rokiem w kwietniu był dopiero trzeci. Średni dobowy udział kanału względem analogicznego okresu w 2023 roku zwiększył się o 0,43 proc. i wyniósł 7,07 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Rywalizacja trzech najpopularniejszych stacji była w ubiegłym miesiącu bardzo zacięta. Drugi na liście TVP2 miał 7,03 proc. udziału w rynku, zaś trzeci TVN – 7,01 proc. Zwraca uwagę duży, blisko 9 proc., spadek udziału lidera sprzed roku, czyli TVP2. Jeszcze większe straty poniosła TVP1 (minus 10,2 proc.).

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W kwietniu w rankingu oglądalności najwięcej zyskały stacje informacyjne. Udział w rynku TVN24 wzrósł o 28 proc., zaś TV Republiki aż o 3277 proc. Wiadomo, że przed rokiem stacja Tomasza Sakiewicza miała mikroskopijną oglądalność, a wystrzeliła w górę po zmianach w telewizji publicznej. Tak więc wzrost udziału w rynku (2023 vs 2024) będzie się utrzymywał na poziomie przynajmniej 3 tys. proc. do końca bieżącego roku.

TVN najlepszy w grupie 16-49

W zestawieniu oglądalności polskich stacji telewizyjnych TVN24 zajął w kwietniu 5. pozycję (6,05 proc. udziału w rynku), zaś TV Republika – 8. miejsce (3,04 proc.). Kolejna stacja informacyjna Polsat News zanotowała 1,57 proc. udział w rynku (12. pozycja).

W grupie 16-49 niezmiennie pierwszy jest TVN (8,59 proc. udział w rynku), TVP1 po dużym spadku oglądalności wylądował dopiero na 5. miejscu (3,65 proc). Znacznie lepszy wynik od publicznej stacji osiągnął w kwietniu TVN7 – 4,38 proc. udziału w rynku.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozkładamy na czynniki pierwsze fenomen "Reniferka", przyglądamy się skandalom z drugiej odsłony "Konfliktu" i zachwycamy się zaskakującą fabułą "Sympatyka". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (105)
Zobacz także