Nie tylko TVP i Polsat. KRRiT ukarała też TVN
Po 35 tys. zł mają zapłacić TVP i Polsat decyzją KRRiT. Chodzi o promowanie własnych imprez sylwestrowych w programach informacyjnych. Sprawiedliwości stało się zadość i trzeci nadawca, TVN, także dostał karę, choć za inne wydarzenie.
20.09.2022 | aktual.: 20.09.2022 09:57
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Choć być może większość osób zapomniała już o ostatnich sylwestrowych, telewizyjnych koncertach, to nie Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Niedługo po imprezach TVP i Polsatu na stacje telewizyjne posypały się skargi związane z naruszeniem ustawy o radiofonii i telewizji. Chodziło dokładnie o to, że zarówno TVP, jak i Polsat w swoich głównych programach telewizyjnych zajmowały się autopromocją imprez. W jednym z wydań "Wiadomości" aż 18 minut poświęcono imprezie wieńczącej rok, a w innym aż cztery razy powtórzono, że Jason Derulo jest wielką, światową gwiazdą.
Jak podają Wirtualne Media, publiczny nadawca dostał karę w wysokości 35 tys. zł - za autopromocję Sylwestra Marzeń w "Wiadomościach" z 29 i 31 grudnia. Polsat zaś dostał tę samą karę za autopromocję swojej imprezy w "Wydarzeniach" z 30 grudnia. Podniosły się głosy, że KRRiT jest wybiórcza w swoich ocenach i przymyka oko na działania innych stacji. Tymczasem Wirtualne Media dowiedziały się, że ukarano także TVN.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Kara dla TVP i Polsatu pojawiła się po prawie 9 miesiącach od sylwestrowych imprez. Znacznie szybciej KRRiT zdecydowała w sprawie autopromocji w "Faktach" TVN.
- W związku ze skargą dotyczącą autopromocji gali ramówki jesiennej w "Faktach" TVN, 26 sierpnia 2022 r. Przewodniczący KRRiT wydał decyzję nakładającą na nadawcę karę pieniężną w wysokości 30 tys. zł. Było to podobne naruszenie ustawy o radiofonii i telewizji co w przypadku promowania imprez sylwestrowych w "Wiadomościach" i "Wydarzeniach". Powyższe postępowania były prowadzone w związku ze skargami, które wpłynęły do KRRiT - przekazała WM Teresa Brykczyńska, rzeczniczka Rady.
TVN Warner Bros. Discovery na razie nie odniosło się do sprawy. Materiał promocyjne o nowościach w ramówce to często pojawiający się element w programach informacyjnych. Czy fala kar coś zmieni?