W Polsce jest potęgą. Co trzeci internauta oglądał przez 5 godzin
10.07.2023 13:25, aktual.: 11.07.2023 07:16
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ograniczenie możliwości dzielenia się dostępem do konta na Netfliksie wcale nie zagroziło platformie na pozycji lidera. Amerykański gigant ma się świetnie i pod względem liczby widzów przewyższa największego konkurenta trzykrotnie.
Z danych Mediapanel, które opracował portal Wirtualnemedia.pl, jasno wynika, że w czerwcu 2023 r. niekwestionowanym królem streamingu w Polsce był Netflix. Aż 11,1 mln osób, czyli praktycznie co trzeci (37,44 proc.) polski internauta w zeszłym miesiącu korzystał z usług Netfliksa przez stronę internetową lub dedykowane aplikacje. Średni czas spędzony na oglądaniu w ciągu miesiąca to nieco ponad 5 godzin na widza.
Dzięki takim liczbom Netflix ma ponad 54 proc. udziałów w polskim rynku streamingowym. I znacząco przewyższa konkurencję. Na podium w czerwcu znalazł się także Disney+, który po roku oficjalnej obecności w kraju nad Wisłą może się pochwalić 3,84 mln użytkowników (6,97 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na trzecim miejscu znalazło się HBO Max z 2,93 mln widzów, które miało jednak mniejszy udział w czasie (średnio 2 godz. 11 min. - 6,19 proc.) niż Player od TVN Warner Bros. Discovery. Z tej platformy korzystało 2,56 mln widzów (6,64 proc.), którzy spędzali przed ekranami średnio 2 godz. 40 min.
Liczba tzw. realnych użytkowników pozostałych platform dostępnych w Polsce wyglądała następująco:
TVP VOD - 2,15 mln
Canal+ online - 2,03 mln
Prime Video Amazona - 2 mln
Polsat Box Go - 1,24 mln
SkyShowTime - 1,86 mln (platforma dostępna w Polsce od połowy lutego)
Pilot WP - 1,55 mln
Viaplay - 1,26 mln
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" żegnamy Harrisona Forda, znęcając się nad nowym "Indianą Jonesem" i płaczemy po Henrym Cavillu, ostatni raz masakrując "Wiedźmina" z jego udziałem. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.