W Polsce jest potęgą. Co trzeci internauta oglądał przez 5 godzin
Ograniczenie możliwości dzielenia się dostępem do konta na Netfliksie wcale nie zagroziło platformie na pozycji lidera. Amerykański gigant ma się świetnie i pod względem liczby widzów przewyższa największego konkurenta trzykrotnie.
10.07.2023 | aktual.: 11.07.2023 07:16
Z danych Mediapanel, które opracował portal Wirtualnemedia.pl, jasno wynika, że w czerwcu 2023 r. niekwestionowanym królem streamingu w Polsce był Netflix. Aż 11,1 mln osób, czyli praktycznie co trzeci (37,44 proc.) polski internauta w zeszłym miesiącu korzystał z usług Netfliksa przez stronę internetową lub dedykowane aplikacje. Średni czas spędzony na oglądaniu w ciągu miesiąca to nieco ponad 5 godzin na widza.
Dzięki takim liczbom Netflix ma ponad 54 proc. udziałów w polskim rynku streamingowym. I znacząco przewyższa konkurencję. Na podium w czerwcu znalazł się także Disney+, który po roku oficjalnej obecności w kraju nad Wisłą może się pochwalić 3,84 mln użytkowników (6,97 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Na trzecim miejscu znalazło się HBO Max z 2,93 mln widzów, które miało jednak mniejszy udział w czasie (średnio 2 godz. 11 min. - 6,19 proc.) niż Player od TVN Warner Bros. Discovery. Z tej platformy korzystało 2,56 mln widzów (6,64 proc.), którzy spędzali przed ekranami średnio 2 godz. 40 min.
Liczba tzw. realnych użytkowników pozostałych platform dostępnych w Polsce wyglądała następująco:
TVP VOD - 2,15 mln
Canal+ online - 2,03 mln
Prime Video Amazona - 2 mln
Polsat Box Go - 1,24 mln
SkyShowTime - 1,86 mln (platforma dostępna w Polsce od połowy lutego)
Pilot WP - 1,55 mln
Viaplay - 1,26 mln
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" żegnamy Harrisona Forda, znęcając się nad nowym "Indianą Jonesem" i płaczemy po Henrym Cavillu, ostatni raz masakrując "Wiedźmina" z jego udziałem. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.