Wyśmiali wyborców PiS. To największy hit polskiego internetu
Skecz Neo-Nówki "Wigilia 2022" okazał się najczęściej oglądanym w tym roku niemuzycznym wideo wśród polskich użytkowników YouTube’a. Cieszył się większą popularnością niż m.in. poczynania Friza czy Maty.
03.12.2022 | aktual.: 03.12.2022 16:13
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Skecz "Wigilia 2022" kabaretu Neo-Nówka z występu na Festiwalu Kabaretu w Koszalinie, który wyemitowano pod koniec lipca na antenie Polsatu, poniósł się szerokim echem w mediach. Wszystko przez polityczną satyrę, w której kabareciarze kpili z wyborców PiS i widzów TVP.
W skeczu przedstawiono wigilijną dysputę między ojcem - wielbicielem, a wręcz wyznawcą "rządu Jarosława", a synem wspierającym opozycję i ostro krytykującym obóz rządzący. Mimo że publika zaśmiewała się z występu, jest on raczej gorzką oceną polskiej rzeczywistości. Na skecz zareagował nawet rzecznik PiS Radosław Fogiel. Co zrozumiałe, nie był zachwycony.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Wigilia 2022" została także opublikowana na YouTubie, z miejsca bijąc rekordy popularności. Jak dotąd odtworzono go 10,8 mln razy. To wystarczyło, by stał się najczęściej oglądanym w tym roku niemuzycznym wideo wśród polskich użytkowników YouTube’a.
Jak podaje serwis Wirtualne Media, na drugim miejscu znalazł się występ Sary James w pierwszym etapie programu "America’s Got Talent". Od czerwca obejrzano na całym świecie 21 mln razy (YouTube nie podaje jednak, ile odsłon wygenerowano w Polsce). Z kolei podium zamyka relacja Friza z wyprawy po Afryce. Od lutego zaliczyła 6,7 mln odtworzeń.
Na dalszych miejscach uplasowali się m.in. Mata z odezwą o startowaniu w wyborach prezydenckich w 2040 roku czy "Dziennikarskie zero" na temat współpracy Słowika z Marcinem Najmanem przy gali MMA-VIP.