TVN zbiera żniwo. Podwojenie stawki było świetnym ruchem
Teleturniej "Milionerzy" zadebiutował w TVN 24 lata temu. Najnowsza edycja kusiła uczestników i widzów specjalną wygraną w wysokości 2 mln zł. To był dobry sposób na zwiększenie oglądalności.
24.10.2023 | aktual.: 24.10.2023 22:03
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najnowszy sezon "Milionerów" był pełen niespodzianek. Teleturniej cechuje raczej niezmienna formuła, nie licząc kilku drobnych modyfikacji na przestrzeni lat. Tymczasem teraz wprowadzono "ruchomy" drugi próg gwarantowany (to gracz decydował, przy którym pytaniu go ustawić), a także możliwość wygrania 2 mln zł.
O taką podwójną stawkę mogli walczyć uczestnicy, którzy odpowiedzieli wcześniej na minimum siedem pytań (40 tys. zł). Każdy z nich dostał od Huberta Urbańskiego zaproszenie do finału, który wyemitowano 20 października.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Jak wynika z badań Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez serwis Wirtualnemedia.pl, finał z podwójną stawką wpłynął korzystnie na oglądalność "Milionerów". Nowy sezon emitowany od 9 do 20 października przyciągał średnio 1,29 mln widzów.
Co prawda jesienią 2022 r. "Milionerzy" mieli ich o 140 tys. więcej, ale najnowszy wynik zwiększył udział w rynku z 9,80 proc. (wszystkie grupy wiekowe) do ponad 10 proc.
Największym zainteresowaniem cieszyły się dwa ostatnie odcinki z 19 i 20 października. Co ciekawe, ponad 1,5-godzinny (łącznie z reklamami) finał nie ustanowił rekordu oglądalności. Ten odcinek przyciągnął przed telewizory 1,54 mln widzów, z kolei dzień wcześniej do "Milionerów" zasiadło 1,61 mln widzów.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o horrorach, które bawią, strasząc, wspominamy ekranizacje lektur, które chcielibyśmy zapomnieć, a także spoglądamy na Netfliksowego "Beckhama", bo jak tu na niego nie patrzeć? Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.