Pierwsze miejsce dla... Są już wyniki oglądalności
Stacje telewizyjne konkurują ze sobą i walczą o uwagę widza nie od dziś, ale w lipcu ta walka była szczególnie zacięta. Prawie jak w oktagonie MMA. Kto wyszedł z tego starcia zwycięzcą?
Rywalizacja między głównymi stacjami telewizyjnymi jest w ostatnich tygodniach wyjątkowo zacięta. Szczególnie ciekawie prezentuje się to, co dzieje się na linii TVN-TVP, które atakują się raz po raz w głównych programach informacyjnych. TVN zarzuca TVP realizowanie propagandy dla obozu rządzącego, z kolei telewizja publiczna wytyka swojej największej konkurencji sympatyzowanie z Donaldem Tuskiem, również brak rzetelności i amerykański, obcy kapitał.
Teraz TVP ma chwilowo asa w rękawie, bo spłynęły dane oglądalności stacji w lipcu. Telewizja publiczna dzięki transmisjom z Euro 2020 triumfuje.
Jak podają Wirtualne Media, w lipcu na pierwszym miejscu wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych uplasowała się TVP. "Średni dobowy udział kanału względem lipca 2020 roku zwiększył się o 4,55 proc. i wyniósł 9,88 proc." - wyliczają WM na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Co ciekawe, na drugim miejscu mamy Polsat (7,69 proc. udziału w oglądalności). Kto na trzecim miejscu? TVP2. Na czwartą lokatę spadł TVN (stacja miała 6,42 proc. udziału; - 8,15 proc.).
"Wyraźne spadki oglądalności w lipcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (5,39 proc.; w dół o 8,02 proc.; 5. lokata w rankingu), TVP Info (4,06 proc.; - 25,23 proc.; 6. pozycja) i Polsat News (2 proc.; - 7,41 proc.; 11. miejsce)" - podają Wirtualne Media.
W grupie 16-49 na pierwszym miejscu znajduje się Polsat, wiceliderem jest TVN, a na trzecim miejscu plasuje się TVP1.
Skąd tak dobry wynik TVP? Tu najważniejsze zdają się być transmisje meczów na Euro 2020. Na liście top 20 programów w lipcu, pierwsze 9 miejsc zajmują właśnie piłkarskie spotkania. Prawdziwym hitem z pierwszego miejsca jest finałowy mecz Włochy-Anglia, który przyciągnął przed telewizory ponad 5,6 mln widzów. Dopiero na 10. miejscu mamy audycję niezwiązaną ze sportem i jest to koncert Wakacyjnej Trasy Dwójki z 18 lipca (2,2 mln widzów).
Na 11. miejscu uplasowały się "Fakty", a dokładnie wydanie z 19 lipca (2 mln widzów), dopiero później na liście pojawiają się "Wiadomości" TVP (1,8 mln widzów). Co oznacza, że choć TVP triumfowało, to wśród programów informacyjnych liderem jest TVN i jego "Fakty".