Karnowscy proszą o pieniądze. "Wspomóż rozwój niezależnych mediów"

Bracia Karnowscy są właścicielami tygodnika "Sieci", serwisu wPolityce czy telewizji wPolsce. Niedawno założyli też fundację, która nie jest organizacją pożytku publicznego. Zaapelowali do Polaków o wsparcie i przekazanie 1,5 proc. podatku na rozwój niezależnych mediów.

Michał Karnowski
Michał Karnowski
Źródło zdjęć: © Facebook

25.04.2024 | aktual.: 25.04.2024 12:27

We wtorek 23 kwietnia w serwisie wPolityce ukazał się komunikat. Poproszono w nim o pomoc. "Wspomóż rozwój niezależnych mediów! Przekaż 1,5 proc. podatku!" - głosiła jego treść. Autorzy proszą o przekazanie 1,5 proc. podatku na Fundację Mamy i Taty z celem szczegółowym - rozwój mediów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Za zebrane środki dziękuje tygodnik "Sieci", serwis wPolityce i telewizja wPolsce. Są to media powiązane bezpośrednio ze spółką Fratria oraz braćmi Michałem i Jackiem Karnowskimi.

Rodzeństwo niedawno założyło Fundację Media w Polsce i poprosiło o dokonywanie wpłat. Fundacja nie ma statusu organizacji pożytku publicznego, w związku z czym nie można przekazywać na nią 1,5 proc. podatku z PIT.

Karnowscy apelują

Jeśli natomiast chodzi o Fundację Mamy i Taty, to powstała ona 14 lat temu w celu "obrony swobody wypowiedzi i ochrony dzieci przed działaniami antyrodzicielskimi". Na stronie można przeczytać, że "za idealny model rodziny uważamy trwałe małżeństwo złożone z kobiety, mężczyzny oraz dzieci".

W ostatnich latach Karnowscy regularnie prosili swoich odbiorców o wsparcie finansowe. Zachęcali do kupowania numerów tygodnika "Sieci" oraz wykupu abonamentu prenumerat cyfrowych.

- W tym krytycznym roku Polska szczególnie potrzebuje silnych propolskich mediów - mówił wiosną 2023 r. Michał Karnowski.

Do sprawy odniosło się wielu publicystów. Wytknęli braciom, że za rządów Zjednoczonej Prawicy do ich spółek trafiało dużo budżetów reklamowych spółek i instytucji państwowych.

Prof. Tadeusz Kowalski przeprowadził analizę opartą na cennikowych danych z Kantar Media z 2021 r. Okazało się, że niemal 40 proc. wpływów reklamowych "Sieci" pochodzi ze spółek Skarbu Państwa. W tygodniku najbardziej promowały się: PKN Orlen (za 7,4 mln zł), Lotos (za 3,9 mln zł) i Totalizator Sportowy (za 3,6 mln zł).

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnym tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Zobacz także
Komentarze (49)