Justyna Żak będzie nową gwiazdą TVN‑u. Tak zaczynały karierę niektóre celebrytki
Justyna Żak z "Big Brothera" jest wyrazista, ma osobowość i promuje weganizm. To idealny materiał na prowadzącą kulinarny program bądź kącik w "Dzień Dobry TVN".
08.05.2019 | aktual.: 08.05.2019 19:26
Justyna Żak jest jedną z najbardziej charakterystycznych postaci w "Big Brotherze". Dziewczyna nie cieszy się zbyt dużą sympatią mieszkańców domu Wielkiego Brata. Według nich jest przemądrzała, skupiona na sobie i swoich poglądach. Na jej niekorzyść działa również to, że jest weganką.
Youtuberka usilnie próbuje namówić mieszkańców do tego, aby nie jedli mięsa. Podkreśla, że jej posiłki są równie smaczne jak te zawierające mięso. Wielki Brat już kilka razy poprosił Justynę o to, aby przygotowała dla pozostałych uczestników wegańskie koktajle lub obiad. Widzowie zauważyli, że Juszes jest faworyzowana przez produkcję, a wiele zadań jest modyfikowanych po jej zażaleniach.
Justyna niewątpliwe ma do przekazania naprawdę sporo wiedzy. Uświadamia nie tylko mieszkańców willi, ale też Polaków, że produkcja mięsa jest bardzo nieekologiczna, a zwierzęta okropnie cierpią. Nie wszystkim się to podoba, ale dziewczyna może też liczyć na wsparcie głównej prowadzącej show, Agnieszki Woźniak-Starak.
Dziennikarka nieraz dała wyraz, że zgadza się z tym, jakie wartości promuje Justyna. Nie może też zrozumieć, dlaczego mieszkańcy mają do niej tak negatywny stosunek. Poparcie dziennikarki oraz skrajne emocje wśród widzów mogą zagwarantować Justynie sukces. Przecież tak zaczynały się niektóre kariery polskich gwiazd!
Po sukcesie pierwszej edycji "Big Brothera" Klaudiusz Sevković pojawił się jako prowadzący Telezakupy Mango. Małgorzata Maier otrzymała program o dekoracji wnętrz. Czy teraz przyjdzie czas na Justynę Żak i jej format o weganizmie?
Medioznawca Maciej Mrozowski podkreśla, że to byłby świetny ruch ze strony TVN-u.
- Ekonomika mediów mówi: najłatwiej zarabiać, czyli wykorzystywać reklamowo, programy, osobistości i marki, które się samemu wykreowało. Po pierwsze stacja od początku uczestniczy w cyklu i później ma je na wyłączność. Równocześnie ten cykl tworzenia i wykorzystywania marki odzwierciedla dynamikę współczesnej kultury: ona trochę popracuje, potem się zużyje i trzeba będzie wykreować kogoś nowego.
Mrozowski podkreśla, że stacjom najbardziej opłaca się kreowanie własnych nazwisk
- W ten sposób utrzymuje się pewien mit mediów jako kreatora publicznej widzialności, który jest wstępem do sławy. W dłuższej perspektywie niektórzy przekształcają to w poważniejsze źródła dochodu. Ten, kto od początku tym steruje, ma dominujące prawo - mówi w rozmowie z Wirtualną Polską.
Faktycznie Justyna Żak ma zadatki na gwiazdę. Jest osobą, która z pewnością przyciągnęłaby widzów przed ekrany telewizorów, pomimo że nie do końca jest lubiana.
- To jest tak, że jest fandom i hejtdom. Fandom to krąg ludzi, którzy deklarują się jako fani. Jak powstaje fandom, to od razu kreuje się też hejtdom. To może też działać w drugą stronę. Jeżeli ktoś ma negatywny elektorat, to na zasadzie przekory jakaś część zaczyna się tym interesować. Kontrowersje wzbudzają wyraziste osoby.
Zdaniem medioznawcy weganie to bardzo specyficzna grupa.
- Weganie to są ludzie zbuntowani wobec świata. Są traktowani jako dziwacy przez większość ludzi. Oni mogą budować "koalicję dziwaków" i taka zbuntowana osoba może przyciągać widzów przed ekrany. Na pewno stoi też za tym jakaś kalkulacja. Taki program nie jest obarczony wielkim ryzykiem. Kanał jest, wypuści się program, jak dziewczyna się nie sprawdzi, zdejmą program i po sprawie - dodaje Mrozowski.
Warto nadmienić, że dziewczyna już przed wejściem do domu Wielkiego Brata miała szerokie grono odbiorców. Jej kanał na YouTubie miał wtedy ponad 200 tys. subskrypcji. Konta w mediach społecznościowych Juszes śledziło wówczas kilkadziesiąt tysięcy fanów. Dzisiaj te statystyki są jeszcze lepsze.
Justyna może nie jest najbardziej lubianą mieszkanką podwarszawskiej willi, ale ma osobowość, wzbudza emocje, a telewizja i widzowie kochają takie postacie. W programie Żak jest obecnie nominowana przez mieszkańców do odejścia już po raz 5. Wcześniej bez problemu, dzięki głosom widzów, przechodziła do kolejnego odcinka.
Dodatkowo w polskiej telewizji brakuje programu o weganizmie. Do tego dochodzi TVN, czyli stacja, która doskonale wie, jak wykreować swoje gwiazdy. Nie trzeba daleko szukać. Małgorzata Rozenek początkowo pojawiała się jako ekspert prawny w "Dzień Dobry TVN". Obecnie jest jedną z najbardziej pożądanych polskich gwiazd, która zarabia krocie na kontraktach reklamowych i programach telewizyjnych. W TVN Style jedną z największych gwiazd jest Izabela Janachowska, która karierę zaczynała jako tancerka w "Tańcu z Gwiazdami". Obecnie prowadzi trzy programy i pojawia się w "Dzień Dobry TVN".
Czy Justyna Żak ma szansę zaistnieć w mediach i szerzyć dietę wegańską? Z pewnością przekonamy się za kilka miesięcy.