"Fakty" na podium oglądalności. Ustąpiły jedynie kultowemu serialowi TVP
"Fakty" od kilku tygodni są niekwestionowanym liderem oglądalności wśród serwisów informacyjnych. Magazyn uplasował się ostatnio na podium rankingu najchętniej oglądanych programów. Ustąpił jedynie kultowemu serialowi obyczajowemu Telewizji Polskiej.
27.04.2024 | aktual.: 27.04.2024 20:17
"Fakty" co miesiąc oznajmiają swoim widzom przewagę nad konkurencją, prezentując wybrane wyniki oglądalności. Od początku grudnia ub.r. flagowy serwis informacyjny TVN jest pod tym względem liderem wśród innych dzienników. Średnia oglądalność "Faktów" w grudniu 2023 r. wyniosła 2,7 mln widzów. Stacja ogłosiła jednogłośny sukces, choć w tym samym miesiącu, po rewolucji w publicznych mediach, zniknęli ich najwięksi konkurenci - "Wiadomości".
W styczniu "Fakty" utrzymały się na pierwszym miejscu. Wieczorny magazyn informacyjny wybierało średnio 2,47 mln widzów. Luty również upłynął bez zmian, jeśli chodzi o pozycję lidera. Program oglądało średnio 2,55 mln osób (19,95% udziału). W marcu z kolei "Fakty" zgromadziły przed telewizorami 2,18 mln widzów, co przełożyło się na 18,21% udziału w rynku medialnym. Program zanotował jednak odpływ widzów, których w minionym miesiącu było o 284 tys. mniej, niż w analogicznym okresie rok temu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Fakty" na drugim miejscu najchętniej oglądanych programów. Wyprzedziły je "M jak Miłość"
Portal Wirtualne Media, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, sporządził analizę najchętniej oglądanych programów w ubiegłym tygodniu. "Fakty" które 16 kwietnia na antenie stacji obejrzało 2,27 mln widzów (21,56 proc. udziału), uplasowały się na drugiej pozycji.
Największą oglądalnością cieszył się za to wtorkowy odcinek serialu "M jak miłość", emitowany w programie drugim Telewizji Polskiej w poniedziałki i wtorki o godz. 20.55. Epizod, który swoją premierę miał 16 kwietnia, oglądało niemal 2,79 mln widzów. Na trzecim miejscu podium sytuuje się inny serial Dwójki - "Na dobre i na złe", który zgromadził przed odbiornikami 2,12 mln oglądających, co daje 20,35 proc. udziału w rynku medialnym.
Drugim pod względem oglądalności dziennikiem była "19:30". Bieżące wydarzenia w następczyni "Wiadomości" śledziło 21 kwietnia 1,47 mln widzów. W klasyfikacji serwis informacyjny Jedynki zajął 14. miejsce.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnym tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: