Wyrównana walka o widza. "Pytanie na śniadanie" i "Dzień dobry TVN" idą łeb w łeb

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski to jedna z par prowadzących "Pytanie na śniadanie"
Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski to jedna z par prowadzących "Pytanie na śniadanie"
Źródło zdjęć: © kadr z programu
oprac. KBS

14.01.2023 16:30, aktual.: 14.01.2023 16:55

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Pytanie na śniadanie" było najchętniej oglądanym programem śniadaniowym w grudniu. Ale w grupie komercyjnej 16-49 pierwszą pozycję zajęło "Dzień dobry TVN". Różnica była naprawdę niewielka.

TVP i TVN wciąż toczą ze sobą zaciekły bój o widza w porannym paśmie. To wtedy obie stacje nadają na żywo swoje programy śniadaniowe: "Pytanie na śniadanie" oraz "Dzień dobry TVN". Ciężar prowadzenia tego typu programów spoczywa na parze prowadzących. W obu śniadaniówkach przyjęto, że pary będą się zmieniać codziennie.

I tak "Pytanie na śniadanie" prowadzą: Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski, Ida Nowakowska i Tomasz Wolny, Małgorzata Tomaszewska i Aleksander Sikora, Izabella Krzan i Tomasz Kammel oraz Małgorzata Opczowska i Łukasz Nowicki. Z kolei w "Dzień dobry TVN" oglądać możemy Dorotę Wellman i Marcina Prokopa, Andrzeja Sołtysika i Annę Kalczyńską, Małgorzatę Ohme i Filipa Chajzera, Paulinę Krupińską i Damiana Michałowskiego, Agnieszkę Woźniak-Starak i Ewę Drzyzgę oraz Krzysztofa Skórzyńskiego i Małgorzatę Rozenek-Majdan.

Każdy z prowadzących ma swoich fanów, a niektórzy, jak Małgorzata Rozenek-Majdan, spotykają się z ostrą krytyką widzów. Okazuje się jednak, że walka o widza między tymi śniadaniówkami jest bardzo wyrównana.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Jak podaje portal Wirtualne Media, z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w grudniu 2022 r. liderem wśród programów śniadaniowych było "Pytanie na śniadanie" z wynikiem 454 tys. osób, co przełożyło się na 8,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+.

Drugie miejsce zajęło "Dzień dobry TVN", które przyciągnęło przed ekrany 408 tys. widzów, co oznacza 8,07 proc. udziału w rynku. Z kolei na trzecim miejscu uplasował się "Nowy dzień z Polsat News". Program oglądało średnio 205 tys. osób przy udziale 8,30 proc.

Ale w grupie komercyjnej (czyli w przedziale wiekowym 16-49) liderem zestawienia okazał się program "Dzień dobry TVN" z wynikiem 169 tys. widzów. Drugie było "Pytanie na śniadanie" (142 tys. widzów), a trzeci "Nowy dzień z Polsat News" (66 tys. widzów).

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o rozdaniu Złotych Globów, przeżywamy aferę z rewelacjami księcia Harry’ego i z wypiekami na twarzach czekamy na nadchodzące w 2023 roku filmy i seriale. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (60)
Zobacz także