Lider oglądalności 2023. Ustąpili mu Polsat i TVN
Miano liderów najchętniej oglądanych stacji w tym roku należy się kanałom Telewizji Polskiej. Prywatne stacje telewizyjne ustąpiły publicznemu nadawcy. Dane mówią same za siebie.
30.12.2023 | aktual.: 30.12.2023 12:52
Po fali rewolucyjnych zmian, jaka przetoczyła się przez media publiczne widoczne są już pierwsze efekty pracy nowej ekipy. Flagowy serwis informacyjny "Wiadomości" zastąpiła "19:30", w której w roli gospodarzy zobaczymy Marka Czyża i Joannę Dunikowską-Paź. Jak donoszą Wirtualne Media dziennik zanotował znaczną przewagę w oglądalności nad konkurencyjnymi "Faktami" i "Wydarzeniami".
Jednak jeszcze przed decyzją ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego o odwołaniu ówczesnych prezesów publicznych mediów i rad nadzorczych, oglądalność Telewizji Polskiej również miała się nieźle. Portal Wirtualne Media, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, dowodzi, że stacje Telewizji Publicznej sytuują się na podium najchętniej oglądanych stacji w tym roku.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W okresie od 1 stycznia do 19 grudnia na pierwszym miejscu uplasowało się TVP1 ze średnim dobowym udziałem całego rynku w wysokości 7,73 proc. Względem analogicznego okresu w 2022 roku, udział skurczył się jednak o 11,25 proc. Drugie miejsce należy do TVP1, której udział w podanym okresie wyniósł 7,33 proc. Jest to wzrost o 4,86 proc. w porównaniu do zbliżonego okresu rok temu.
Naczelnym kanałom telewizji publicznej w okresie od 1 stycznia do 19 grudnia br. ustępuje Polsat (6,91 proc. udziału), który zajął trzecie miejsce. O podium otarło się TVN z całościowym udziałem wynoszącym 6,85 proc., a informacyjny kanał TVN24 - 5,72 proc. udziału.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" wskazujemy Najlepsze filmy i seriale, Największe rozczarowania, afery i skandale oraz Największą bekę 2023 roku. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.