"Wiadomości" TVP. Zła wiadomość dla Holeckiej. Ludzie zagłosowali pilotami
30.04.2021 09:35
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Z najnowszych badań wynika, że Polacy czerpią informacje o Polsce i świecie w pierwszej kolejności z portali internetowych. W przypadku telewizji liczą się trzy programy konkurencyjnych stacji. I choć o największą oglądalność TVP tradycyjnie walczy z TVN, to ostatnio na prowadzenie pod względem popularności i zaufania wysunął się Polsat.
Portal Wirtualne Media opublikował wyniki badań IBRIS i Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych pt. "Skąd Polacy czerpią informacje o Polsce i świecie?". Poprzednie badanie przeprowadzono w styczniu 2021 r. i po upływie kwartału widać wyraźne różnice i zmianę preferencji Polaków.
Jako pierwsze i najważniejsze źródło informacji Polacy (67 proc., wzrost o 6 proc. od stycznia) wskazali portale internetowe. Wyprzedziły one znacząco wszystkie telewizyjne programy informacyjne i media społecznościowe.
Jeśli chodzi o podział odbiorców ze względu na płeć, to był tu prawie remis (67,2 proc. mężczyzn, 66,8 proc. kobiet). Badanie wykazało także, że portale internetowe cieszą się największą popularnością i zaufaniem Polaków z grupy wiekowej 30-39 (87 proc.).
Młodsi chętniej czerpią informacje z mediów społecznościowych. Choć ich popularność wyraźnie zmalała od stycznia (29,5 proc., spadek o 9 proc.). Ten spadek wykorzystały programy telewizyjne, z których najpopularniejsze okazały się "Wydarzenia" Polsatu. Do oglądaniu tego programu przyznało się 38,1 proc. Co ciekawe, największą widownię "Wydarzenia" mają w grupie wiekowej 18-29 lat.
Na drugim miejscu (35,7 proc.) uplasowały się "Fakty" TVN, które trafiają przede wszystkim do seniorów 70+. Podium zamykają "Wiadomości" TVP (33,2 proc.). Ten program ma największą widownię w przedstawicielach grupy wiekowej 50-59 lat.