Wszystko jasne. Wiadomo, jakie wykształcenie mają widzowie "Pytania na śniadanie" i "Dzień Dobry TVN"
Zarówno "Pytanie na śniadanie" TVP2, jak i "Dzień Dobry TVN" przyciągają przed telewizory miliony widzów. Jednak między odbiorcami są pewne dość znaczące różnice. Najnowszy raport rozbiera na czynniki pierwsze oglądalność popularnych śniadaniówek. Już wiadomo, kto je najchętniej ogląda.
27.08.2023 | aktual.: 27.08.2023 12:36
Szczegółowy raport na temat oglądalności popularnych programów śniadaniowych opublikował branżowy serwis Wirtualne Media. Znajdziemy w nim zarówno informacje o wieku widzów, jak i ich wykształceniu czy miejscu zamieszkania.
Widownia ze względu na płeć
Według danych Nielsen Audience Measurement w sezonie od 1 września 2022 r. do 30 czerwca 2023 r. "PNŚ" oglądało średnio 67,71 proc. kobiet i 32,29 proc. mężczyzn. W przypadku konkurencji wyniki są niemal identyczne (68,72 proc. kobiet i 31,28 proc. mężczyzn).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Wiek widzów śniadaniówek TVP i TVN
Raport opublikowany przez Wirtualne Media pokazuje, że oba programy nie interesują młodych widzów. Tu oglądalność w różnych grupach waha się w okolicach 1 proc.
Najliczniejszą grupą oglądającą śniadaniówki są ludzie z grupy 65+. W przypadku "PNŚ" stanowią oni 41,60 proc. oglądających, a "Dzień Dobry TVN" 35,11 proc.
Zobacz także
Miejsce zamieszkania
Badania Nielsen Audience Measurement wzięły też pod uwagę miejsce zamieszkania widzów. Jasno wynika, że program TVP2 chętnie wybierają mieszkańcy wsi - stanowią oni 48,29 proc. wszystkich widzów. W przypadku TVN jest to 29,55 proc.
Z kolei miastach od 50 tys. mieszkańców oglądalność "Dzień Dobry TVN" wynosi 42,54 proc. U konkurencji jest to 26,06 proc.
Wykształcenie widzów
Wirtualne Media podały też szczegółowe dane na temat wykształcenia widzów obu śniadaniówek. I tak ludzie z wykształceniem podstawowym stanowili 51,15 proc. widzów programu TVP2 – w przypadku konkurencji to 24,69 proc.
Z kolei widzowie z wykształceniem średnim chętniej siadali przed "Dzień Dobry TVN" - stanowili oni 42,80 proc. widzów (32,51 proc. w przypadku "Pytania na śniadanie").
Widzowie z wykształceniem wyższym także chętniej wybierali TVN. W sezonie 2022/23 stanowili ono 28,87 proc. widowni, czyli dwukrotnie więcej niż w przypadku TVP (13,72 proc.)
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" ogłaszamy zwycięzcę starcia kinowych hegemonów, czyli "Barbie" i "Oppenheimera", a także zaglądamy do "Silosu", gdzie schronili się ludzie płacący za Apple TV+. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.