Strata za stratą. Widzowie oglądają, ale nie te kanały

Monika Olejnik jest jedną z gwiazd TVN24
Monika Olejnik jest jedną z gwiazd TVN24
Źródło zdjęć: © TVN24

10.05.2024 07:23, aktual.: 10.05.2024 09:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W tygodniu z długim weekendem majowym (29.04-5.05) wszystkie główne stacje informacyjne zanotowały spadek oglądalności. Liderem pozostał TVN24, a TV Republika miała dwa razy więcej widzów niż TVP Info.

Jak wynika z danych Nielsen Media, średnia oglądalność stacji TVN24, Telewizja Republika, Polsat News i TVP Info wyraźnie spadła z tygodnia na tydzień w okresie 22.04-28.04 i 29.04-5.05. Najwięcej osób cały czas wybiera TVN24 (5. miejsce na liście wszystkich stacji telewizyjnych), ale kanał ten zanotował też największy procentowy spadek.

W przypadku TVN24 wynik AMR (Average Minute Rating, Średnia Oglądalność Minutowa) spadł z 325 393 do 255 763 widzów, czyli o 1,2 proc. Drugim najpopularniejszym kanałem informacyjnym (a dziewiątym ogólnie) była Telewizja Republika, której oglądalność spadła z 162 352 do 125 690 widzów.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dalej był Polsat News (13. miejsce) z wynikiem AMR 72 609. Tydzień wcześniej stacja przyciągała średnio 78 898 widzów. Na szarym końcu w kategorii kanałów informacyjnych (16. miejsce ogólnie) uplasowało się TVP Info ze średnią oglądalnością na poziomie 58 456 widzów. Wcześniej przed telewizorami zasiadało 67 889 widzów.

Jeśli chodzi o największą oglądalność poszczególnych programów informacyjnych, to najlepszy wynik zanotowało wydanie "Faktów" TVN z 5 maja – 2,02 mln widzów. Dzień wcześniej konkurencyjny program TVP, czyli "19:30", zaliczył największą dla siebie oglądalność - 1,43 mln widzów.

Przypomnijmy, że przez cały kwiecień 2024 r. najpopularniejszym źródłem informacji, jeśli chodzi o programy telewizyjne, były "Fakty" TVN. Redakcje TVP nadal nie potrafią do siebie przekonać widzów i odnotowują rekordowe spadki, na czym wyraźnie skorzystała Telewizja Republika, która jako jedyna miała wzrost oglądalności w stosunku do kwietnia 2023 r.

Średnia oglądalność poszczególnych serwisów informacyjnych wyglądała w kwietniu następująco:

"Fakty" TVN – 2,29 mln

"19:30" TVP - 1,48 mln

"Wydarzenia" Polsat – 1,4 mln

"Teleexpress" TVP1 - 1,3 mln

"Panorama" TVP2 - 438 tys.

"Dzisiaj" TV Republika - 371 tys.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" przestrzegamy przed wyjściem z kina za wcześnie na "Kaskaderze", mówimy, jak (nie)śmieszna jest najnowsza komedia Netfliksa "Bez lukru" oraz jaramy się Eurowizją. Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (587)
Zobacz także