Wpadka "Wiadomości". Sami sobie zaprzeczyli, chwaląc koncert dla żołnierzy

W poniedziałkowych "Wiadomościach" redakcja przygotowała ponad 5-minutowy materiał o koncercie, który TVP wraz z Ministerstwem Obrony Narodowej zorganizowała dla polskich mundurowych. Redakcja podała także wyniki oglądalności, które kłóciły się z tym, co dziennikarz "Wiadomości" opowiadał widzom.

"Wiadomości" podsumowały głośny koncert TVP i MON-u
"Wiadomości" podsumowały głośny koncert TVP i MON-u
Źródło zdjęć: © TVP VOD

06.12.2021 22:49

Nie milkną echa po koncercie "Murem za polskim mundurem", który odbył się na terenie jednej z baz wojskowych. Była to realizacja zapowiedzi Jacka Kurskiego sprzed kilku tygodni. Huczna impreza organizowana w momencie, gdy na granicy z Białorusią dochodzi do ostrych starć, a w lasach umierają ludzie, od początku budziła kontrowersje. Nie da się jednak zaprzeczyć, że Polacy chętnie zasiedli przed telewizorami w niedzielne popołudnie, by obejrzeć koncert.

- "Takie chwile dodają sił". Tak mówili nasi żołnierze po wyjątkowym koncercie "Murem za polskim mundurem", zorganizowanym przez Telewizję Polską oraz Ministerstwo Obrony Narodowej. Dla bohaterów strzegących naszej granicy śpiewały polskie i światowe gwiazdy muzyki – mówił w "Wiadomościach" Michał Adamczyk.

W materiale pt. "Murem za polskim mundurem" redakcja pokazała 5-minutowy skrót imprezy, który był "hołdem dla żołnierzy i funkcjonariuszy, którzy bronią naszej granicy przed atakiem reżimu Łukaszenki".

Obraz
© TVP VOD

- Polacy są murem za polskim mundurem. Potwierdza to ogromna widownia zgromadzona przed telewizorami. Koncert był najchętniej oglądaną pozycją ubiegłego tygodnia – mówił dziennikarz, powołując się na dane Jacka Kurskiego. Prezes TVP zamieścił na Twitterze wykres oglądalności, twierdząc, że "Murem za polskim mundurem" na TVP1 i Polonii oglądało 3,5 mln widzów.

Jacek Kurski opiera swoje dane na badaniach przeprowadzanych metodą MOR (Model Oglądalności Rzeczywistej). Uzyskane w ten sposób zwykle różnią się od tych, które podaje międzynarodowa firma badawcza Nielsen Audience Measurement. Czasem nawet o 1,5 mln na korzyść TVP.

Obraz
© TVP VOD

Tym razem oglądalność "Murem za polskim mundurem" według MOR i Nielsena była zbliżona, gdyż w obu przypadkach była mowa o ponad 3 mln widzów. Co ciekawe, "Wiadomości" same sobie zaprzeczyły w kolejnym materiale. Było to krótkie podsumowanie oglądalności weekendowych programów.

- To był rekordowy weekend w Telewizji Polskiej. Ulubione programy oglądały miliony widzów – mówił lektor. Na ekranie pojawiały się fragmenty hitowych programów TVP z podanymi liczbami. W ten sposób widzowie mogli się przekonać, że finał "Rolnik szuka żony" oglądało ponad 4 mln widzów, na drugim miejscu była transmisja skoków narciarskich, a podium zamykał koncert "Murem za polskim mundurem" z wynikiem ok. 3,2 mln widzów.

A przecież minutę wcześniej dziennikarz "Wiadomości" mówił, że "koncert był najchętniej oglądaną pozycją ubiegłego tygodnia", a Jacek Kurski napisał o 3,5 mln widzów.

Zobacz także
Komentarze (151)