"Wiadomości" TVP na topie. Polsat z rekordowym spadkiem
Wyniki badań oglądalności programów informacyjnych nie pozostawiają złudzeń – coraz mniej osób chce się dowiadywać o najświeższych wydarzeniach z telewizji. We wrześniu każdy z czołowych nadawców odnotował straty. Telewizja Polska pozostaje jednak liderem.
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualne Media, "Wiadomości" nadawane w TVP1 i TVP Info przyciągało we wrześniu średnio 2,41 mln widzów. To prawie 20 proc. udziału w rynku telewizyjnym. Jednocześnie taki wynik jest gorszy o 251 tys., zestawiając go z oglądalnością "Wiadomości" we wrześniu 2020 r.
Drugim najpopularniejszym programem informacyjnym pozostają "Fakty" TVN i TVN24 BiS. Konkurencję "Wiadomości" wybierało we wrześniu 2,38 mln widzów, czyli o 230 tys. mniej niż w roku ubiegłym.
Podium zamyka "Teleexpress" TVP1 i TVP Info ze średnio 2,04 mln widzów (spadek o 196 tys.). Na czwartym miejscu uplasowały się "Wydarzenia" Polsat i Polsat News z 1,5 mln widzów. I rekordowym spadkiem oglądalności na poziomie -15,5 proc. (273 tys.).
Duży, bo 11 proc. spadek zanotowała też "Panorama". Program Dwójki wybierało we wrześniu 2021 r. 1,19 mln widzów.
Przypomnijmy, że z wcześniejszego badania Nielsen Audience Measurement wynika, że TVP1 była we wrześniu bezkonkurencyjna. Telewizyjna Jedynka przez cały miesiąc miała średnią widownię na poziomie 543 tys., co było zasługą transmisji meczów (piłkarskie spotkanie Polska-Anglia oglądało 4,68 mln widzów) czy nowych odcinków "Rolnik szuka żony".