W ciągu roku spłynęły tylko dwie skargi na kanały erotyczne do KRRiT
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Okazuje się, że widzom nie przeszkadzają programy erotyczne dostępne w ofercie niektórych polskich operatorów. Do KRRiT w ciągu ostatniego roku spłynęły zaledwie dwie skargi.
Do KRRiT co roku spływają setki skarg od widzów. Najczęściej dotyczą nierzetelności dziennikarskiej w programach informacyjnych oraz brutalnych i erotycznych treści. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, widzom nie przeszkadzają kanały erotyczne dostępne w usługach niektórych operatorów płatnej telewizji. W ciągu ostatniego roku w związku z nimi spłynęły tylko dwie skargi.
Stacje erotyczne dostępne w Polsce to m.in. Hustler HD, Redlight HD, Erox czy Playboy TV. Ich kontent nie ogranicza się do lekkiej erotyki, często można tam znaleźć ostrzejsze treści. Tego typu kanały są nadawane w naszym kraju najczęściej na podstawie zagranicznych koncesji, m.in. holenderskich czy francuskich.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Teresa Brykczyńska, rzeczniczka prasowa KRRiT, powiedziała: - Programy erotyczne są rozprowadzane i wpisane do rejestru przez niektórych operatorów. Ponadto najczęściej są kodowane systemem CONAX/Contego należącym do firmy Nagravision/Conax. Aby uzyskać do nich dostęp, użytkownik jest zobowiązany do podpisania odpowiedniej, oddzielnej umowy z operatorem rozprowadzającym. Programy erotyczne posiadają ograniczenie wiekowe od 18 lat, które jest prezentowane zarówno na ekranie, jak i w metadanych opisujących programy i poszczególne audycje.
Okazuje się, że widzowie nie mają nic przeciwko erotycznym kanałom: - Jeśli ostatni rok rozumiemy jako "czerwiec 2021 – czerwiec 2022", to do KRRiT wpłynęły dwie skargi indywidualne na odkodowanie przez operatora, Telewizję Kablową Toya z Łodzi, kanałów pornograficznych (tzw. "Pakiet nocny"), w ramach promocji na święta.
Na Toyę nie nałożono jednak kar, bo, jak mówi Brykczyńska: - Operator wyjaśnił, że w okresie promocji programy te były zakodowane, a widoczne i ogólnodostępne były jedynie angielskie opisy audycji.