PublicystykaTVP1 z historycznie najsłabszą oglądalnością. Widzowie wybierają konkurencję

TVP1 z historycznie najsłabszą oglądalnością. Widzowie wybierają konkurencję

Polsat pozostaje liderem oglądalności. TVP 1 traci widzów w grupie komercyjnej.

TVP1 z historycznie najsłabszą oglądalnością. Widzowie wybierają konkurencję
Źródło zdjęć: © Youtube.com
Urszula Korąkiewicz

29.08.2018 | aktual.: 29.08.2018 14:21

W lipcu największym zaskoczeniem okazuje się zdeklasowanie "Wiadomości" przez "Wydarzenia". Te drugie na trzech kanałach (Polsat, Polsat News i Polsat News 2) oglądało w lipcu 1,77 mln widzów, co stanowi poważny wzrost. Dla porównania, przed rokiem widzów tego dziennika było o 15,87 procent mniej. Z raportu portalu wynika, że to właśnie tylko "Wydarzenia" zyskały widzów. Jak informował portal wirtualnemedia.pl, widzowie w przedziale 16-49 lat najchętniej wybierali "Fakty". Do raportu Wirtualnych Mediów odniósł się na Twitterze Jarosław Olechowski.

Końcówka sierpnia, jak widać, też nie przynosi TVP1 najwyższych wyników. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez Nielsen Audience Measurement, widzowie w ubiegłym tygodniu woleli oglądać Polsat. Najwięcej widzów, jak informuje portal wirtualnemedia.pl, oglądało Świętokrzyską Galę Kabaretową (2,8 mln). Dużą widownię zebrał także koncert Przebój lata RMF FM i Polsatu 2018, który śledziło średnio 2,24 mln widzów. TVP nie udało się pobić konkurenta, a zbliżoną widownię, ponad 2 mln osób, zebrały tylko „Sprawa dla reportera” i „Familiada”.

Informacji widzowie wciąż szukali raczej u konkurencji. Najchętniej oglądanym programem 21 sierpnia były „Fakty” TVN (2,39 mln widzów), a tuż za nimi uplasowały się „Wydarzenia” Polsatu (2,06 mln). „Wiadomości” zgromadziły 1,84 mln widzów.

Wyniki te spowodowały, że jak podają wirtualnemedia.pl, TVP1 zaliczyła drugi najniższy wynik w historii nadawania. Jej udział w rynku telewizyjnym spadł o 0,45 proc i dał trzecie miejsce, za chętniej wybieranymi Polsatem i TVN. W grupie komercyjnej (widzów w wieku 16-49 lat), czyli najbardziej interesującej reklamodawców, zajęła dopiero czwarte miejsce z wynikiem 87,5 tys. widzów (o 0,46 proc mniej niż w zeszłym tygodniu). Według analizy portalu wirtualnemedia.pl, to najniższy wynik stacji w historii prowadzenia badań telemetrycznych.

Źródło artykułu:WP Teleshow
publicystykatvptvn
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (531)