Dwa kanały TVP na podium. Prawie wszystkie stacje tracą widzów
Końcówka roku 2023 przyniosła radykalne zmiany w polskiej telewizji, które jednak miały marginalne znaczenie dla 12-miesięcznego podsumowania. A z niego jasno wynika, że w roku ubiegłym Polacy najchętniej oglądali TVP1, TVP2 i Polsat. Co nie zmienia faktu, że telewizyjna Jedynka zaliczyła wyraźny spadek.
07.01.2024 | aktual.: 15.01.2024 10:38
Serwis Wirtualnemedia.pl opublikował wyniki badań Nielsen Audience Measurement, które dotyczą oglądalności poszczególnych stacji w polskiej telewizji. Dane pokazują, że numerem jeden była, nomen omen, TVP1 ze średnią minutową oglądalnością (AMR) na poziomie 431 tys. widzów. Jest to najlepszy wynik, a zarazem duży spadek, gdyż w 2022 r. wskaźnik AMR Jedynki wynosił 512 tys. W praktyce oznacza to spadek o 11,42 proc. pod względem tzw. dynamiki.
TVP2 również straciła widzów (spadek z 414 tys. do 409 tys.), ale dynamika wzrosła o 3,99 proc. Trzeci Polsat miał 389 tys. widzów (2022: 431 tys., spadek dynamiki o 4,93 proc.). Zaś tuż za podium uplasował się TVN z 383 tys. widzów (2022: 407 tys., -1,16 proc.).
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
W pierwszej dziesiątce, poza TVP2, jeszcze cztery kanały miały dodatnią dynamikę: TVN24, TVN7, TV4 i TV Puls. Na dziesiątym miejscu uplasował się Polsat News, który oglądało już poniżej 100 tys. osób, co oznacza spadek dynamiki o 9,64 proc.
Na przeciwległym biegunie jest Puls 2, który może się pochwalić wzrostem liczby widzów z 84,7 tys. do 88,69 tys. (dynamika +10,5 proc.). Z kolei największym przegranym w TOP 20 wydaje się być Fokus TV. Ten kanał w 2022 r. oglądało średnio 63 tys. widzów, a w roku ubiegłym zaledwie 47 tys. (dynamika -21,5 proc.).
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialu "Detektyw: Kraina nocy", przyznajemy, na jakie filmy i seriale czekamy najbardziej w 2024 roku i doradzamy, które nadrobić z poprzedniego. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.
Zobacz także