TVP, TVN, Polsat. Wiemy, które programy przyciągają największą widownię

Znamy wyniki oglądalności programów telewizyjnych w marcu. Która stacja i jakie propozycje zdołały zgromadzić najwięcej widzów?

Danuta Holecka prowadząca Wiadomości (TVP1). Piotr Marciniak prowadzący Fakty (TVN)
Danuta Holecka prowadząca Wiadomości (TVP1). Piotr Marciniak prowadzący Fakty (TVN)
Źródło zdjęć: © AKPA, TVN | Gałązka i, Piotr Mizerski
oprac. MAM

02.04.2021 10:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wielka czwórka

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Nielsen Audience Measurement w marcu TVP1 zwiększyła swój dobowy udział o 4,37 proc i z wynikiem 9,55 proc. pozostaje liderem wśród krajowych stacji telewizyjnych. Powody do zadowolenia mogą mieć pracownicy TVP2. Stacja z wynikiem 8,72 proc. wskoczyła na drugie miejsce rankingu.

Tuż za nimi jest Polsat (8,67 proc.). TVN, która z wynikiem 7,33 proc. znajduje się na czwartym miejscu pozostaje jednocześnie liderem wśród widzów z grupy wiekowej 16 -49 lat (tu kolejne miejsca zajmują Polsat, TVP1 i TVP2).

Eliminacje do Mistrzostw Świata oraz seriale

W minionym miesiącu największą widownię zgromadził wyemitowany 29 marca odcinek serialu "M jak miłość". Oglądało go średnio 4,14 mln osób. Dzień wcześniej transmisję meczu reprezentacji Polski z Andorą w TVP1 zobaczyło średnio 3,73 mln osób i był to drugi z najlepszych wyników miesiąca. A jeśli weźmiemy pod uwagę, że spotkanie oglądać można było także na antenie TVP Sport (gdzie przyciągnęło 1,04 mln widzów), będzie to zdecydowanie najchętniej oglądane wydarzenie marca.

Na podium znalazło się też "Sanatorium miłości" - 7 marca program obejrzało około 3,5 mln widzów. Tego dnia tylko nieznacznie słabszą oglądalnością (3,37 mln osób) mogli cieszyć się twórcy serialu "Stulecie winnych" (również TVP1).

TVP 1 dużą widownię przyciąga także innymi rozgrywkami sportowymi. Remisowy mecz z Węgrami przyciągnął 3,49 mln widzów, a przegrany pojedynek z Anglią obejrzało 3,42 mln kibiców.

Programy informacyjne

W marcu najchętniej oglądanym programem informacyjnym okazały się "Fakty” TVN. 17 marca zapowiedź kolejnego ogólopolskiego lockdownu zgromadziła około 3,05 mln widzów (21,71 proc. udziału w rynku).

Wśród dzienników telewizyjnych drugie pod względem oglądalności były "Wiadomości” TVP1, które 10 marca zgromadziły 2,75 mln widzów. W marcowym zestawieniu najchętniej oglądanych programów telewizyjnych na 10 pozycji znalazł się także się "Teleexpress", który 8 marca miał oglądalność na poziomie 2,69 proc.

Komentarze (248)