TVN24 wyprzedził TVP Info. Telewizja publiczna notuje rekordowe spadki
W listopadzie Grupa TVN nie miała sobie równych pod względem oglądalności programów informacyjnych. Po raz pierwszy wyprzedziła telewizję publiczną, która jako jedyna zanotowała wyraźny spadek w stosunku do zeszłego roku.
Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, średni dobowy udział TVN24 w listopadzie 2022 r. wyniósł 5,1 proc. W porównaniu z listopadem 2021 r. stacja zanotowała wzrost aż o 3,87 proc.
Tym samym pozycję lidera stracił kanał TVP Info. Udział dobowy w listopadzie wyniósł 4,49 proc. TVP Info jako jedyny kanał znajdujący się na podium zaliczył spadek w stosunku do listopada zeszłego roku. I to o prawie 11 proc. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News z wynikiem 1,7 proc. i wzrostem wynoszącym prawie 4,3 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Pocieszeniem dla władz telewizji publicznej jest wynik TVP3, który wzrósł rok do roku o 13 proc. (w listopadzie 2022 r. dało to 1,04 proc. średniego dobowego udziału). Jeszcze większy wzrost, bo aż o 55 proc. zanotowała stacja Wydarzenia24, która zastąpiła Superstację. W listopadzie 2022 r. miała 0,62 proc. Taki ogromny wzrost udziału w rynku jest związany z faktem, że Wydarzenia24 zaczęły nadawać dopiero we wrześniu 2021 r.
W rywalizacji grup kanałów TVN także uplasował się na pierwszym miejscu. Choć tutaj przewaga nad Telewizją Polską nie była tak wyraźna. TVN24 i TVN24 Bis miały w sumie 5,66 proc., podczas gdy TVP Info i TVP3 doszły do poziomu 5,53 proc. Trzecia grupa pod znakiem Polsatu (Polsat News i Polsat News 2) miała 2,43 proc.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozkminiamy "1899" z Maciejem Musiałem, analizujemy "Zepsutą krew" na Disney+, a także polecamy (lub nie) "Kulawe konie", "Do ostatniej kości" i "Nie martw się, kochanie". Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.