Trójka znów straciła najwięcej słuchaczy. Ogromny spadek

Radiowa Trójka zanotowała kolejny, największy wśród badanych rozgłośni, spadek słuchalności. Program Trzeci Polskiego Radia znalazł się na szarym końcu stacji najchętniej słuchanych w dużych miastach.

Siedziba radiowej Trójki przy ul. Myśliwskiej 357 w Warszawie
Siedziba radiowej Trójki przy ul. Myśliwskiej 357 w Warszawie
Źródło zdjęć: © AKPA

29.09.2021 12:13

Portal Wirtualne Media opublikował najnowsze dane słuchalności stacji radiowych w największych polskich miastach (tych powyżej 500 tys. mieszkańców). W analizowanym okresie od czerwca do sierpnia 2021 roku największą popularnością cieszyła się stacja RMF FM (17, 3 proc. udziału w rynku), a na podium znalazło się także Radio Zet (10,6 proc.) i Tok FM (nieco ponad 10 proc.). Kultowy niegdyś Program Trzeci PR może niestety tylko pomarzyć zarówno o miejscu w pierwszej trójce, jak i dziesiątce czy piętnastce w tym zestawieniu.

W ostatnich trzech miesiącach udział Trójki w radiowym rynku wynosił niecałe 2 proc. (konkretnie 1,9), plasując stację na 16 z 23 pozycji. Trend spadkowy trwa, co najwyraźniej widać w zestawieniu danych słuchalności Trójki z analogicznych okresów w 2020 i 2021 roku.

W miesiącach od czerwca do sierpnia 2020 roku Trójka notowała prawie 5 proc. udziału w rynku. Po roku stopniał on do 1,9 proc., a obecnie popularną niegdyś stację polskiego Radia wyprzedzają takie rozgłośnie jak: Radio Pogoda, Rock Radio czy Radio SuperNova. Szczegółowe wyniki badania znajdziecie na stronach portalu Wirtualne Media.

Przypomnijmy, że latem ubiegłego roku na czele - zniszczonej wizerunkowo aferą wokół Listy Przebojów - Trójki stał jeszcze Kuba Strzyczkowski. Ówczesny dyrektor potrafił utrzymać zarówno część zespołu, jaki słuchaczy. Kiedy pod koniec sierpnia nieoczekiwanie został odwołany ze stanowiska, odszedł ze stacji wraz z większością dziennikarzy i ich odbiorców.

Jesienią zapowiedzieli utworzenie nowej rozgłośni Radia 357, która wystartowała w styczniu 2021 roku. Radio 357, działające w internecie, utrzymywane jest wyłącznie ze środków słuchaczy zbieranych za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Patronite. Sukcesywnie rozszerza swoją ramówkę i godziny nadawania. Dziś radio byłych trójkowych dziennikarzy wspiera ponad 33 tys. patronów, którzy jak dotąd wpłacili na rzecz nowego radia prawie 7 mln złotych.

Zobacz także
Komentarze (38)