Trwa ładowanie...

Trójka znów straciła najwięcej słuchaczy. Ogromny spadek

Radiowa Trójka zanotowała kolejny, największy wśród badanych rozgłośni, spadek słuchalności. Program Trzeci Polskiego Radia znalazł się na szarym końcu stacji najchętniej słuchanych w dużych miastach.

Siedziba radiowej Trójki przy ul. Myśliwskiej 357 w Warszawie Siedziba radiowej Trójki przy ul. Myśliwskiej 357 w Warszawie Źródło: AKPA
dvmu294
dvmu294

Portal Wirtualne Media opublikował najnowsze dane słuchalności stacji radiowych w największych polskich miastach (tych powyżej 500 tys. mieszkańców). W analizowanym okresie od czerwca do sierpnia 2021 roku największą popularnością cieszyła się stacja RMF FM (17, 3 proc. udziału w rynku), a na podium znalazło się także Radio Zet (10,6 proc.) i Tok FM (nieco ponad 10 proc.). Kultowy niegdyś Program Trzeci PR może niestety tylko pomarzyć zarówno o miejscu w pierwszej trójce, jak i dziesiątce czy piętnastce w tym zestawieniu.

W ostatnich trzech miesiącach udział Trójki w radiowym rynku wynosił niecałe 2 proc. (konkretnie 1,9), plasując stację na 16 z 23 pozycji. Trend spadkowy trwa, co najwyraźniej widać w zestawieniu danych słuchalności Trójki z analogicznych okresów w 2020 i 2021 roku.

Trójka straciła najlepszych dziennikarzy. Afera okazała się gwoździem do trumny

W miesiącach od czerwca do sierpnia 2020 roku Trójka notowała prawie 5 proc. udziału w rynku. Po roku stopniał on do 1,9 proc., a obecnie popularną niegdyś stację polskiego Radia wyprzedzają takie rozgłośnie jak: Radio Pogoda, Rock Radio czy Radio SuperNova. Szczegółowe wyniki badania znajdziecie na stronach portalu Wirtualne Media.

Przypomnijmy, że latem ubiegłego roku na czele - zniszczonej wizerunkowo aferą wokół Listy Przebojów - Trójki stał jeszcze Kuba Strzyczkowski. Ówczesny dyrektor potrafił utrzymać zarówno część zespołu, jaki słuchaczy. Kiedy pod koniec sierpnia nieoczekiwanie został odwołany ze stanowiska, odszedł ze stacji wraz z większością dziennikarzy i ich odbiorców.

dvmu294

Jesienią zapowiedzieli utworzenie nowej rozgłośni Radia 357, która wystartowała w styczniu 2021 roku. Radio 357, działające w internecie, utrzymywane jest wyłącznie ze środków słuchaczy zbieranych za pośrednictwem platformy crowdfundingowej Patronite. Sukcesywnie rozszerza swoją ramówkę i godziny nadawania. Dziś radio byłych trójkowych dziennikarzy wspiera ponad 33 tys. patronów, którzy jak dotąd wpłacili na rzecz nowego radia prawie 7 mln złotych.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
dvmu294
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dvmu294