Trwa ładowanie...

"Top Gear": w sprawie Jeremy'ego Clarksona interweniował nawet polski ambasador

Już dziś w Telewizji WP kolejny odcinek 15. serii kultowego "Top Gear". Część z was ogląda go dla aut, ale nie oszukujmy się. Największy show robi tu Jeremy Clarkson. Błyskotliwy i złośliwy. Dla wielu z piekła rodem.

Share
"Top Gear": w sprawie Jeremy'ego Clarksona interweniował nawet polski ambasador
Źródło: East News
d49qiz8

Piętnasta seria "Top Gear" na kanale Telewizja WP to świetna okazja, aby zobaczyć program jeszcze w starym, najbardziej popularnym składzie.

ZOBACZ TEŻ: Trasa Transfogaraska to jedna z najpiękniejszych dróg w Europie

W 2015 r. doszło do rewolucji. Po 13 latach prowadzenia show, BBC podziękowało Jeremy'emu Clarksonowi. W odpowiedzi na ruch stacji z programem pożegnali się jego dwaj koledzy - Richard Hammond i James May.

d49qiz8

Powód? Clarksonowi w czasie sprzeczki puściły nerwy i uderzył producenta programu. Czara goryczy przelała się definitywnie i 25 marca 2015 r. kontrakt dziennikarza z BBC nie został przedłużony.

Jednak nie był to pierwszy wybryk prowadzącego "Top Gear". W swojej 13-letniej karierze gospodarza Jeremy Clarkson zdążył obrazić wszystko i wszystkich. Szybko stając się idolem konserwatystów i przeciwników poprawności politycznej. Nie oszczędził m.in. Azjatów, gejów, wegetarian, aktywistów ekologicznych, feministek i… Polaków.

W 2005 r. na Jeremy'ego Clarksona spadły gromy po tym, jak wykonał hitlerowski gest i kpił z systemu nawigacyjnego BMW M6. Jego zdaniem był tak słaby, że auto mogło jechać tylko w jednym kierunku - w stronę Polski. Skrzynka mailowa BBC kipiała od pogróżek i żądań wyciągnięcia konsekwencji. Ostatecznie pod naciskami odcinek ocenzurowano.

d49qiz8

Ale Clarkson na tym nie poprzestał. W 2009 r. w specjalnym show nadawanym na żywo, wyemitowano kontrowersyjną przeróbkę reklamy Volkswagena Scirocco.

Kontrowersyjną, bo parodiującą inwazję Rzeszy na Polskę z 1939 r. W spocie pokazano exodus Polaków opuszczających kraj w popłochu. Jakby tego było mało, reklama kończyła się frazą: "Volkswagen Scirocco TDI. Berlin to Warsaw in one tank". Co można przetłumaczyć dwojako: "Trasa Berlin-Warszawa na jednym baku", bądź "Z Berlina do Warszawy jednym czołgiem".

Parodię obejrzało bez mała mln widzów i jak nie trudno się domyślić, linia telefoniczna BBC rozgrzała się do czerwoności. Posypały się skargi, a w sprawę zaangażowała się Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Londynie.

d49qiz8

- Rozumiemy konwencję tego programu, że często dochodzi tam do żartów skierowanych przeciwko poszczególnym nacjom europejskim, a Jeremy Clarkson lubi sobie żartować z Niemców czy Francuzów; ale w tym przypadku uważamy, że kontekst - inwazja nazistowskich Niemiec na Polskę - nie jest właściwym sposobem rozśmieszania widzów - tłumaczył radca prasowy ambasady Robert Szaniawski.

Po wyrzuceniu krnąbrnego dziennikarza i odejściu jego towarzyszy broni BBC znalazło nowych prowadzących. Ale fani "Top Gear" wiedzą swoje: Jeremy Clarkson jest tylko jeden.

Oglądaj "Top Gear" w Telewizji WP w czwartek 30 maja o 20:00. Stacja dostępna jest naziemnie na ósmym multipleksie (MUX8), na platformie NC+ (kanał: 73) oraz w najlepszych sieciach kablowych, w tym m.in.: UPC (kanał 116/158), Vectra (128), Multimedia (38), Netia (30), Inea (28), Toya (25) oraz wielu innych.

Oglądaj swoje ulubione programy za darmo na komputerze, telefonie i telewizorze! Sprawdź WP Pilot!

d49qiz8

Podziel się opinią

Share
d49qiz8
d49qiz8