TOK FM przed Trójką. Tak źle jeszcze nie było
13.01.2021 18:03, aktual.: 03.03.2022 05:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W ciągu roku Program Trzeci PR stracił ponad połowę słuchaczy wynika z najnowszego raportu słuchalności stacji radiowych. Trójkę wyprzedziło nawet stricte informacyjne TOK FM.
Wyniki badania Radio Track, przeprowadzonego między październikiem a grudniem minionego roku, opublikował m.in. portal Wirtualne Media. Liderem wśród ogólnopolskich stacji radiowych w analizowanym okresie wciąż jest stacja RMF FM, która ma niemal 30 proc. udziałów w rynku słuchalności i zostawia konkurencję daleko w tyle. Na drugim miejscu uplasowało się Radio Zet z wynikiem 12,2 proc., a na trzecim Eska 7,4 proc. Pierwszą piątkę zamyka radiowa Jedynka z 5 proc. udziałów i grupa siedemnastu rozgłośni lokalnych gromadząca minimalnie mniejszy udział słuchaczy (4,9 proc.).
Szczególną uwagę zwraca kolejny niechlubny rekord radiowej Trójki, która w ostatnim analizowanym okresie ma zaledwie 2,4 proc. udziału w rynku słuchalności.
Biorąc pod uwagę notowania stacji z ostatniego roku Programowi Trzeciemu ubyła ponad połowa słuchaczy. W analogicznym okresie od października do grudnia roku 2019 Trójka miała udział w wysokości 5,3 proc. Po roku stopniały one do 2,4 proc. Jeszcze bardziej klarownie widać odpływ słuchaczy z legendarnej niegdyś rozgłośni, analizując wyniki słuchalności rok po roku.
W ostatnich siedmiu latach, w szczytowym momencie te udziały sięgały 8 proc. Dziś o takim wyniku osłabionej personalnie i wizerunkowo antenie można tylko pomarzyć. W wyniku ostatnich skandali, zmian kadrowych i rozpoczęcia działalności aż dwóch rozgłośni stworzonych przez byłych dziennikarzy z Myśliwieckiej (Radio Nowy Świat i Radio 357), kultowej Trójki słucha mniej osób niż niszowej, informacyjnej stacji TOK FM (2,6 proc. udziałów).
Przypomnijmy, że pod koniec sierpnia szefem Trójki został Michał Narkiewicz-Jodko. Zastąpił odwołanego Kubę Strzyczkowskiego, któremu po aferze z Listą Przebojów udało się przekonać do pozostania w redakcji wielu dziennikarzy, a także powiększyć zespół o kilka nowych nazwisk. Po odwołaniu go z funkcji, jesienią, odszedł z PR i wraz z Markiem Niedzwieckim, a także pozostałymi kolegami z Myśliwieckiej założył Radio 357. Rozgłośnia wystartowała w sieci 05 stycznia. W całości finansowana jest ze środków słuchaczy zbieranych za pośrednictwem serwisu crowdfundingowego.