Telewizja Polska traci widzów. Od "Wiadomości" wolą "Fakty" TVN‑u
W ubiegłym tygodniu Polsat wyprzedził TVN i został nowym liderem rynku telewizyjnego. Kolejne miejsce zajęło TVP2 plasując się przed TVP1. Największą oglądalnością cieszyły się w zeszłym tygodniu mecze polskiej reprezentacji oraz serial "M jak miłość". Historycznie niski wynik odnotowały za to "Wiadomości" TVP1.
09.10.2017 | aktual.: 10.10.2017 09:31
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal wirtualnemedia.pl, w okresie od 2 do 8 września b.r. największą publiczność przed telewizorami zgromadził niedzielny mecz Polski z Czarnogórą w eliminacjach do Mistrzostw Świata. Łączna widownia wygranego przez Polaków spotkania wyniosła 9,45 mln osób. Drugie miejsce pod względem oglądalności zajął emitowany 2 października odcinek serialu "M jak miłość" (5,81 mln widzów).
Trzecia pozycja należała do czwartkowego eliminacyjnego meczu pomiędzy Polską a Armenią (6 mln oglądających). Na czwartej lokacie znalazło się studio sportowe po spotkaniu Polska-Czarnogóra, które śledziło 4,60 mln widzów. Kolejne miejsca zajęły kolejno: odcinek telenoweli "Na dobre i na złe" w TVP2 (4,1 mln), realty show "Rolnik szuka żony" (3,62 mln), epizod serialu "Barwy szczęścia" (3,61 mln)
Wśród programów informacyjnych najchętniej oglądanym były "Fakty" stacji TVN, które 3 października obejrzało 3,19 mln osób. Drugim najpopularniejszym formatem okazał się "Teleexpress" z 8 października, który zgromadził 2,47 mln widzów. Po raz pierwszy w historii w tygodniowym rankingu oglądalności nie znalazły się "Wiadomości" TVP1.
Najwyższą widownię wśród formatów typu talent show odnotował pokazywany 7 października odcinek programu "Mam talent!" (3 mln). Wysoką oglądalność miał również show Telewizji Polskiej "The Voice of Poland" (2,4 mln).
Polsat awansował z drugiego miejsca i jest w chwili obecnej liderem wśród widzów. Stacja wyprzedziła TVN i Dwójkę. Tuż za podium znalazła się Jedynka.