Trwa ładowanie...

Lekarz wygrał w sądzie z TVP. Czekał ponad trzy lata

Ponad trzy lata lekarz pediatra Mikołaj Spodaryk musiał czekać na przeprosiny za zniesławienie, którego dopuścili się dziennikarze Telewizji Polskiej. W końcu, po wygranej sprawie w sądzie, TVP opublikowała przeprosiny i przyznała do błędu.
Share
Prof. Mikołaj Spodaryk doczekał się przeprosin od Telewizji Polskiej
Prof. Mikołaj Spodaryk doczekał się przeprosin od Telewizji PolskiejŹródło: East News
d1i2who

W sieci pojawił się komunikat, w którym "Telewizja Polska SA przeprasza pana Mikołaja Spodaryka za działanie godzące w jego dobre imię", polegające na zilustrowaniu zdjęciem zawierającym jego wizerunek dwóch artykułów na stronie TVP Info. Działanie TVP doprowadziło do sugestii, że to on jest lekarzem dzielącym pacjentów według poglądów politycznych, o czym była mowa w artykułach.

Przeprosiny są pokłosiem sprawy, którą Telewizji Polskiej wytoczył Spodaryk. W styczniu 2018 r. portal TVP Info opublikował artykuł pt: "Lekarz nie chce leczyć pacjentów z PiS sprzętem od WOŚP?" i kolejny z dopiskiem "Reakcja rzecznika fundacji".

W obu tekstach pojawiło się zdjęcie, na którym widniał prof. Mikołaj Spodaryk, kierownik Oddziału Leczenia Żywieniowego w krakowskim Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym. Rzecz w tym, że treść materiału odnosiła się do innego lekarza z Rumi.

  Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Pediatra z Krakowa dowiedział się o całej sprawie od znajomych. Był oburzony sytuacją i komentował w mediach, że nigdy nie dzielił pacjentów i nie wykluczał nikogo ze względu na poglądy polityczne.

d1i2who

Po zgłoszeniu błędu do redakcji TVP Info zdjęcie profesora usunięto i zastąpiono innym z logo WOŚP. Lekarza jednak nie przeproszono.

Sprawa trafiła najpierw do Komisji Etyki TVP, która w lipcu 2018 r. uznała, że "autorzy poprzez zilustrowanie zdjęciem prof. Mikołaja Spodaryka tekstów opublikowanych na portalu TVP.Info wprowadzili widzów w błąd". Apelowano o przeprosiny dla prof. Spodaryka, jednak nikt z redakcji się do tego nie ustosunkował.

Pediatra skierował więc sprawę do sądu. 9 lutego 2021 zapadł wyrok skazujący TVP za naruszenie dóbr osobistych. Oprócz opublikowania przeprosin Telewizja Polska SA ma wpłacić 10 tys. zł na rzecz Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy.

d1i2who

Młoda gwardia w TVP zastępuje dotychczasowe gwiazdy

d1i2who

Podziel się opinią

Share
d1i2who
d1i2who