"Teleexpress" stracił niemal 600 tysięcy widzów. Dlaczego nie chcą oglądać programu?
Maleje oglądalność programów informacyjnych. Jednak, choć wielu widzów przełącza kanał, gdy zaczynają się wiadomości i wybiera coś innego, to i tak "Teleexpress" pozostaje w czołówce wśród wciąż oglądanych programów. Niepokojąca może być informacja, że traci widownię bardzo gwałtownie.
23.04.2017 | aktual.: 24.04.2017 18:20
Portal Wirtualne Media przeanalizował wyniki oglądalności dzienników zmierzone przez Nielsen Audience Measurement. Okazuje się, że "Teleexpress" w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2017 roku oglądało średnio 3,37 mln widzów, co dało telewizyjnej Jedynce niemal 30-procentowy udziału w rynku telewizyjnym. To dla TVP1 dobra wiadomość? Pozornie.
Problem w tym, że w porównaniu do tego samego okresu z roku 2016 wynik jest o niemal 15 proc. niższy. Oznacza to największą stratę - 577 tysięcy oglądających. Żadnen inny program informacyjny nie zanotował podobnej. Rok temu "Teleexpress" miał też o prawie 4 punkty procentowe większy udział w rynku.
Warto dodać, że także "Wiadomości" zarejestrowały odpływ widzów - jest ich aż o 363 tysiące (10,54 proc.) mniej niż rok temu. "Panoramę" z kolei ogląda o 9,48 proc. osób mniej.
We wspomnianym okresie (od początku stycznia do końca marca 2017) najmniej widzów ubyło "Faktom" nadawanym przez stację TVN i "Wydarzeniom" Polsatu. Program TVN-u stracił 155 tysiący osób spośród widowni. Tym samym program TVN-u goni nadawaną popołudniami produkcję TVP - ma oglądalność mniejszą tylko o nieco ponad 50 tysięcy osób.
"Wydarzenia" Polsatu straciły mniej niż 3 proc. widowni. Podsumowując, największą oglądalnością wciąż jeszcze cieszy si e "Teleexpres", następnie plasują się "Fakty", "Wiadomości", "Wydarzenia" i "Panorama".
- Ogólny trend odpływu widowni od programów informacyjnych wynika z jednej strony z polaryzacji politycznej społeczeństwa i idącą za tym, często wyolbrzymianą percepcją, zaangażowania głównych mediów w bieżący spór polityczny, a z drugiej z faktu że programy te coraz częściej skupiają się na przekazywaniu informacji wcześniej dostępnych w internecie - powiedział Wirtualnym Mediom Karol Opiłowski, senior multiscreen manager w Starcomie. - Tak jak kilkadziesiąt lat temu telewizja górowała nad prasą szybkością przekazywania informacji, tak teraz na tym samym polu przegrywa ona z ogólnie dostępnymi serwisami internetowymi.
Zgadzacie się? Oglądacie wiadomości w telewizji czy przeglądacie je w internecie?
Tutaj znajdziesz aktualny program tv!
Tu pobierzesz za darmo aplikację Program TV:
src="https://d.wpimg.pl/1031600158-1003293454/aplikacja.png"/> src="https://d.wpimg.pl/457701298--1013396447/aplikacja.png"/>