"Szkoła z TVP" przyciągnęła dzieci przed telewizory. Oglądalność wzrosła o 550 proc.
06.04.2020 09:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Cykl programów edukacyjnych nadawanych na czterech stacjach Telewizji Polskiej wyraźnie wpłynął na poziom oglądalności. Widzowie z grupy wiekowej 4-15 lat tłumnie zasiedli przed telewizorami.
Pierwszy dzwonek w "Szkole z TVP" zabrzmiał 30 marca. Cykl programów powstał we współpracy TVP i MEN, jako "wzbogacenie oferty edukacyjnej Telewizji Polskiej, skierowanej do nauczycieli, dyrektorów, uczniów i rodziców". Portal Wirtualne Media donosi, że według badań Nielsen Audience Measurement oglądalność TVP Sport, TVP Rozrywka, TVP3 i TVP Historia w czasie nadawania "Szkoły z TVP" wzrosła o niespełna 3 proc., ale w grupie docelowej (4-15 lat) zanotowano wzrost o ponad 550 proc.
Od 30 marca do 2 kwietnia 2020 r. średnia widownia czterech stacji TVP w godzinach 8-12 wyniosła 137 tys. osób. To o 2,71 proc. więcej niż przed nadawaniem "Szkoły z TVP". Emisja programów dedykowanych uczniom szkół podstawowych spowodowała spadek oglądalności w grupach 16-49 (o 4,69 proc.) i 16-59 (o 13,67 proc.). Ale także gigantyczny (ponad 550 proc.) wzrost w grupie wiekowej 4-15 lat, do której te programy są skierowane.
Największym zainteresowaniem cieszyły się telewizyjne lekcje dla klas czwartych i szóstych. Są one nadawane na TVP3 i przyciągały średnio 60 tys. widzów. TVP Historia (klasy trzecie i piąte) oglądało 44 tys. osób. Dużo mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lekcje dla klas drugiej i siódmej (TVP Rozrywka – 18 tys. widzów), i pierwszej oraz ósmej (TVP Sport – 16 tys.).