Diametralna różnica. Pokazano rzeczywistą oglądalność sylwestra TVP

Ostatnie sylwestrowe imprezy TVP2 i Polsatu oglądało mniej widzów niż przed rokiem. Mimo to Jacek Kurski i tak obwieścił sukces, powołując się na własne badanie oglądalności i ciesząc się z pokonania Polsatu.

 Norbi i Izabella Krzan prowadzili "Sylwestra Marzeń" w TVP2. Tym razem oglądało ich jednak mniej widzów niż przed rokiem
Norbi i Izabella Krzan prowadzili "Sylwestra Marzeń" w TVP2. Tym razem oglądało ich jednak mniej widzów niż przed rokiem
Źródło zdjęć: © AKPA | AKPA

04.01.2022 07:10

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Polacy oglądają coraz mniej telewizji. Taki wniosek można wysnuć na podstawie danych Nielsen Audience Measurement dotyczących zeszłego roku. - Spada średni czas jaki spędzamy przed telewizorami i to praktycznie we wszystkich przedziałach wiekowych - skomentował dla Wirtualnych Mediów ekspert Maciej Niepsuj z MullenLowe MediaHub.

Ten trend widać także na przykładzie tegorocznych sylwestrowych imprez zorganizowanych przez telewizyjną Dwójkę i Polsat. W porównaniu do ubiegłego roku zabawę przed telewizorem wybrało w sumie 9,4 mln widzów. To nieco ponad 1 mln widzów mniej. Najwiecej ubyło Polsatowi.

Publiczność w Zakopanem zachwycona Sylwestrem Marzeń. "Widać ten przepych"

Jak podaje Press, powołując się na dane Nielsena, "Sylwestra szczęścia" 2021 ze Stadionu Śląskiego w Chorzowie oglądało średnio 3,1 mln widzów (na wszystkich trzech antenach). To o 830 tys. odbiorców mniej niż przed rokiem. "Sylwestra Marzeń" w Zakopanem, w TVP2 i TVP Polonia, śledziło łącznie średnio 4,9 mln widzów. To z kolei o 199 tys. odbiorców mniej niż przed rokiem.

Mimo to prezes Jacek Kurski i tak obwieścił sukces, powołując się - co warto zaznaczyć - na inne dane niż Nielsena. Prezentując wyniki oglądalności koncertu w Zakopanem na Twitterze, prezes TVP powołał się na dane z dekoderów Netii. Według tych szacunków imprezę telewizyjnej Dwójki oglądało średnio 6,1 mln widzów, a w szczytowym momencie ponad 8 mln. Jeszcze większy był też dystans TVP2 do konkurencji. Według danych Kurskiego zabawę Polsatu oglądało średnio 2,6 mln widzów.

Przy tak dużej rozbieżności wyników Nielsena, z tymi zaprezentowanymi przez Jacka Kurskiego, nie dziwi postawa prezesa TVP, który od dawna podważa metodologię pomiarów oglądalności firmy. W najnowszym wywiadzie dla Wirtualnych Mediów Kurski nazwał pomiar Nielsena "spatologizowanym" i zapowiedział pozew przeciwko firmie, oskarżając ją o nierzetelność. 

Komentarze (1637)