Sylwester Marzeń TVP zmiażdżył konkurencję. Mocne słowa Kurskiego
Jacek Kurski pochwalił się wynikami oglądalności Sylwestra Marzeń transmitowanego w TVP2. W Zakopanem tłumy, a przed telewizorami ponad 8 mln widzów, gdy na scenę wyszła największa gwiazda wieczoru.
01.01.2020 | aktual.: 01.01.2020 14:18
Margaret, Golec uOrkiestra, Sylwia Grzeszczak, Dawid Kwiatkowski, Sławomir, Roksana Węgiel, Natalia Oreiro to tylko kilka gwiazd, które rozgrzewały imprezowiczów pod sceną w Zakopanem i miliony telewidzów. Jacek Kurski pochwalił się na Twitterze wynikami oglądalności transmisji Sylwestra Marzeń, który w szczytowym momencie (22:43) osiągnął 8,015 mln widzów. Właśnie wtedy na scenie występował Zenek Martyniuk z zespołem Akcent.
Król disco polo okazał się największą atrakcją Sylwestra TVP i mocno podbił oglądalność transmisji na TVP2. Konkurencyjne stacje nawet się nie zbliżyły do wyniku, który udało się osiągnąć Telewizji Polskiej.
Zobacz także: Sylwester przed telewizorem. TVP znowu królem imprezy
Jak wynika z danych opublikowanych przez Jacka Kurskiego, Polsat oglądało średnio 2,1 mln widzów (2,8 mln w szczycie), a TVN 1,3 mln (2,08 mln w szczycie). Z kolei TVP2 miało średnią oglądalność na poziomie 6,06 mln. Warto podkreślić, że TVP oblicza oglądalność własną metodą MOR (Model Oglądalności Rzeczywistej). Prezes Kurski od kilku lat neguje też opracowania agencji Nielsen Audience Measurement, na które powołują się inne stacje. W badaniach Nielsena wyniki TVP są przeważnie znacznie niższe niż te podawane przez władze Telewizji Polskiej.
"Sylwester Marzeń to nowa polska tradycja" – oznajmił Jacek Kurski. "Dziękujemy widzom TVP za to wspaniałe zwycięstwo!".
Kilka godzin po ogłoszeniu sukcesu przez prezesa TVP, portal Wirtualne Media opublikował wstępne wyniki z danych telemetrycznych Nielsen Audience Measurement. Według tej agencji Sylwestra w TVP2 oglądało 4,96 mln widzów, koncerty Polsatu przyciągnęły 2,19 mln, a TVN zaledwie 1,44 mln widzów.