"Squid Game": Netflix zrobił interes życia. Serial zarabia miliony dolarów

Koreański serial "Squid Game" zadebiutował w ofercie Netfliksa we wrześniu i błyskawicznie stał się największym hitem w historii tej platformy. Pierwszy sezon składa się z 9 odcinków, które kosztowały ułamek tego, co Hollywood wydaje na jeden film ze średniej półki. A jak wynika z ujawnionych informacji, Netflix ma na nim zarobić miliardy.

Lee Jung-jae zagrał głównego bohatera w "Squid Game"
Lee Jung-jae zagrał głównego bohatera w "Squid Game"
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Netflix ma w swojej ofercie wiele popularnych seriali, które w ostatnich latach miały ogromny wpływ na światową popkulturę. Żeby tylko wspomnieć o "Stranger Things", "Wiedźminie" czy "Domu z papieru". Kolejną rewelacją okazał się serial "Squid Game", o którym mówi się na całym świecie, co w przypadku produkcji z Korei Południowej nigdy nie miało miejsca na taką skalę.

Netflix nie ujawnił dotychczas, jak duże znaczenie finansowe miała popularność "Squid Game". Prestiżowy magazyn Bloomberg wszedł jednak w posiadanie wewnętrznych dokumentów firmy, w których padła szacunkowa kwota 891 mln dol., czyli ponad 3,5 mld zł.

Rzecznik platformy streamingowej ani nie potwierdził, ani nie zaprzeczył tym doniesieniom. Zwrócił jednak uwagę, że Bloomberg nie powinien publikować takich informacji. Wiadomo również, że w ostatnim czasie Netflix zwolnił pracownika, który miał być odpowiedzialny za ściągnięcie raportu finansowego i dostarczenie go osobom spoza firmy.

Z tych nieoficjalnych informacji wynika, że Netflix wydał na produkcję "Squid Game" zaledwie 21,4 mln dol. Czyli mniej niż na "The Closer" (rzekomo 24,1 mln dol.), który jest ponad godzinnym występem komika Dave'a Chappelle'a.

"The Closer" z pewnością nie zarobi tyle, co "Squid Game", ale Netflix nie może narzekać na niską popularność tego programu. Chappelle został bowiem szybko oskarżony o głoszenie homofobicznych i transfobicznych żartów, w sieci zawrzało od komentarzy osób, które domagały się usunięcia tego programu z oferty itd. Wszystko to oczywiście przekłada się na większą oglądalność "The Closer".

Gigantyczne pieniądze to jedno, ale jak popularność "Squid Game" przekłada się na oglądalność? Z danych Netfliksa, które nie są nigdy sprawdzane przez niezależne ośrodki, wynika, że serial był emitowany w 132 mln gospodarstw domowych. Przy czym każda taka emisja trwała co najmniej dwie minuty. Co najmniej jeden cały odcinek obejrzało 89 proc. z tych 132 mln użytkowników. A cały sezon obejrzało 66 proc., czyli 87 mln.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)