"Sonda 2": widzowie zachwyceni powrotem na antenę kultowego programu
Wiadomość o powrocie "Sondy" na antenę TVP 2 spotkała się z dużym entuzjazmem wśród widzów Telewizji Polskiej. Tak pozytywnego odzewu nie spodziewał się nawet Maciej Chmiel, który zainicjował reaktywowanie magazynu, emitowanego w latach 1977-1989.
15.03.2016 | aktual.: 15.03.2016 13:36
- Rzeczywiście to się spotkało z natychmiastowym, bardzo pozytywnym rezonansem. Jesteśmy częścią pewnej historii. Odwołujemy się do programów, które były robione wcześniej. Ale odwołujemy się w sposób kreatywny - powiedział Maciej Chmiel, nowy dyrektor TVP2, w rozmowie z Wirtualną Polską.
Okazało się, że po emisji pierwszych dwóch odcinków nowej "Sondy 2" zachwytów nad programem jeszcze przybyło, a grono fanów popularnonaukowego magazynu się powiększyło. Niektórzy zarzucają jedynie, że seria powinna trafić na antenę o wcześniejszej godzinie (obecnie można ją oglądać od 21:50).
- Cieszę się, że taki program pojawił się w TV. Całe szczęście, że program p. T. Lisa został zdjęty z anteny. Sonda 2 to kultura, klasa i dawka wiedzy. Brawa dla Prowadzącego! Jeśli można, poproszę o wydłużenie programu - można przeczytać na oficjalnym profilu programu na Facebooku.
- To nie tylko kontynuacja programu SONDA, lecz przede wszystkim - popularyzacja nauki w sposób przystępny i ciekawy, za pomocą komunikacji naukowej.Chapeau bas! dla Tomka Rożka! - napisał jeden z internautów (zachowano oryginalną pisownię).
- Jestem przyjemnie zaskoczony, ponieważ obawiałem się, że będzie nudno z jednym prowadzącym i bez charakterystycznej dla śp. śp. Kurka i Kamińskiego naukowej polemiki, a jednak program był ciekawy. Wydaje mi się tylko, że pora emisji trochę zbyt późna, jak na program popularno-naukowy - dodał ktoś inny (zachowano oryginalną pisownię).
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, łączna, średnia widownia dwóch pierwszych odcinków "Sondy 2" wyemitowanych przez Dwójkę w poniedziałek 14 marca kolejno o 21:50 i 22:10, wyniosła 1,13 mln osób. Pierwszy odcinek, poświęcony misjom bliźniaczych sond Voyager, obejrzało ponad 1,34 mln widzów, co przełożyło się na 10,6 proc. udziału w rynku. Drugi, dedykowany bionice, przyciągnął przed telewizory 938 tys. osób (7,95 proc. udziału w rynku).
- To znakomity wynik popularnonaukowego magazynu, emitowanego w niezwykle konkurencyjnym paśmie, a także dowód na to, że wśród telewidzów istnieje silne zapotrzebowanie na misyjne programy, odbiegające tematycznie od standardowej, stricte rozrywkowej oferty stacji komercyjnych - skomentował Maciej Chmiel, dyrektor TVP 2.