Trwa ładowanie...

Widzowie byli wściekli na TVN. Sprawa trafiła do KRRiT

Kamil Durczok zmarł nad ranem 16 listopada. Wieloletni współpracownik TVN-u i szef "Faktów" został pożegnany przez byłych kolegów w dość kontrowersyjny sposób, co oburzyło wielu widzów. Do KRRiT wpłynęła tylko jedna skarga z tym związana, ale to wystarczy do wszczęcia procedury.

Share
"Fakty" opublikowały skandaliczny reportaż w dniu śmierci Durczoka
"Fakty" opublikowały skandaliczny reportaż w dniu śmierci DurczokaŹródło: Materiały prasowe
d1p0jfp

Nagła śmierć Kamila Durczoka w szpitalu była wstrząsem dla świata mediów i widzów, którzy przez lata oglądali go w TVP, TVN, Polsacie. Dziennikarz w ostatnich latach miał więcej upadków niż wzlotów – wyleciał z TVN-u po oskarżeniach o mobbing i molestowanie seksualne, był skazany za jazdę po pijanemu i miał inne problemy z prawem. "Fakty" TVN uznały, że o tym wszystkim powinno się powiedzieć na antenie w dniu jego śmierci.

- Życiowe zakręty. Po rajdzie samochodem w stanie nietrzeźwym kac był jego najmniejszym problemem – mówił autor reportażu, który oburzył wielu widzów. W mediach społecznościowych zawrzało i większość osób krytykowała TVN.

- Wpłynęła 1 skarga indywidualna dotycząca "Faktów" TVN z 16 listopada 2021 r. (oczernianie osoby zmarłej - materiał po informacji o śmierci Kamila Durczoka) – powiedziała Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT, portalowi Wirtualne Media.

Alec Baldwin zastrzelił operatorkę i zranił reżysera. Tragedia na planie filmowym w USA

W Polsce obowiązuje niepisana zasada, że o zmarłych mówi się dobrze albo wcale. Zwłaszcza w dniu śmierci. I choć oczywiście nie ma to odzwierciedlenia w prawie, to KRRiT po otrzymaniu skargi zgłosi się do nadawcy o nagranie kontrowersyjnego materiału i komisyjnie oceni, czy doszło do naruszenia obowiązujących przepisów.

d1p0jfp

Portal Wirtualne Media zauważył, że skargi pisane do KRRiT w kontekście materiałów o zmarłych osobach są rzadkością i zwykle nie prowadzą do wyciągania konsekwencji. Tak było np. po zabójstwie Pawła Adamowicza i głośnym reportażu "Wiadomości", które uderzyły w Jurka Owsiaka, że nie przerwał finału WOŚP i wytykały "mowę nienawiści" Lechowi Wałęsie.

Do KRRiT wpłynęło wtedy 28 skarg, ale członkowie rady uznali, że materiał "nie naruszał prawa do rzetelnej informacji".

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oceń jakość artykułu:
Zależy nam na podnoszeniu jakości naszego dziennikarstwa. Twoja opinia jest dla nas ważna!
d1p0jfp

Podziel się opinią

Share

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1p0jfp
d1p0jfp