Seks w wielkim mieście i Big Lebowski. Takie rzeczy tylko w Super Bowl
Sarah Jessica Parker z "Seksu w wielkim mieście” zagrała w jednym filmie z Jeffem Bridgesem z filmu "Big Lebowski”. Był to film reklamowy piwa, pokazany w przerwie meczu Super Bowl. Jakie jeszcze reklamy zobaczyliśmy?
Zobaczyć reklamę, w której Sara Jessica Parker, czyli Carrie Bradshaw z "Sex And The City", gra razem z Jeffem Bridgesem, czyli Kolesiem (Dude) z kultowego filmu braci Coen?
Takie rzeczy dzieją się tylko w czasie meczu finałowego ligi NFL futbolu amerykańskiego. Reklamy przygotowywane są specjalnie pod to telewizyjne wydarzenie, a ich emisja kosztuje krocie: 30 sekund to wydatek rzędu 5,25 miliona dolarów.
Widownia takiej reklamy może przekroczyć nawet 111 milionów widzów.
Nic więc dziwnego, że reklamodawcy prześcigają się w pomysłach, jak uczynić właśnie z ich reklamy wydarzenie, o którym będzie się mówiło, analizowało, plotkowało przy porannej kawie. Za te spoty biorą się najlepsze agencje reklamowe w USA.
Na pewno taką reklamą była w tym roku zachęta do picia pewnego piwa. W reklamie tej wystąpili bowiem Sarah Jessica Parker z "Seksu w wielkim mieście” z Jeffem Bridgesem z kultowego filmu braci Coen "Big Lebowski”. Ona zamiast tradycyjnego Cosmopolitana (wódka cytrynowa, likier, sok z limonki) zamówiła piwo; on także to samo piwo – zamiast zwyczajowego Białego Rosjanina. Reklama trwa 43 sekundy.
Kto jeszcze wystąpił w tym roku w reklamach? Serena Williams, aktor Jason Bateman, raperka Cardi B oraz zespół Backstreet Boys razem z gwiazdą hip hopu o pseudonimie Chance the Rapper. Ci ostatni reklamowali chipsy:
Być może najciekawsza była reklama łącząca zapowiedź nowego sezonu serialu "Gra o tron" z… reklamą piwa Bud (produkowanego przez Anheuser-Busch). Mieliśmy w niej i smoka znanego z serialu, i rycerza zwanego Góra, i drugiego rycerza, zwanego… Bud Light. Nad tą reklamą pracowało 25 osób z ekipy "Gry o tron", w tym reżyser David Nutter.
Z kolei popularna sieć fast foodów pokazała artystę Andy'ego Warhola jedzącego burgera. Co ciekawe, sieć wykorzystała prawdziwe nagranie dokumentalne z 1982 r., na którym słynny malarz naprawdę je jej produkt. Warhol zmarł w 1987 r., jako legenda pop-artu. Nie sądził chyba za życia, że trafi do reklamy w czasie meczu futbolu.