Sakiewicz wpadł w euforię. "Warto reklamować się w TV Republika!"
Echa skandalicznych słów Jana Pietrzaka i Marka Króla nie milkną, a Telewizja Republika w dalszym ciągu mierzy się z konsekwencjami wypowiedzi gości Michała Rachonia. Sporo marek wycofało się z emisji reklam w stacji. Mimo tego Tomasz Sakiewicz nie kryje entuzjazmu. "Nasi reklamodawcy odnotowują ogromny wzrost sprzedaży!".
Po skandalicznych wypowiedziach Jana Pietrzaka i Marka Króla nt. imigrantów w programie Michała Rachonia, część marek wstrzymała emisję reklam w Telewizji Republika. Na taki krok zdecydowały się m.in. mBank i Ikea. Włodarze i publicyści stacji niemal natychmiast wezwali do bojkotu polskiego banku i szwedzkiego sklepu meblowego.
Sytuacja ta zapoczątkowała efekt domina. W następnych tygodniach kolejni reklamodawcy wycofywali się z dalszego promowania swoich usług w prywatnej stacji Tomasza Sakiewicza. Swoje reklamy ze stacji wycofały: Tarczyński, Adamed Pharma, USP Zdrowie, Provident, otoDom.pl, Pyszne.pl, Media Expert, SkyShowtime, Bank Millennium, Żabka Polska, Storytel Carrefour, Bank Millennium Kaufland, Wedel, XTB, STS, Delikatesy Centrum i Tevo. Współpracę z telewizją w dalszym ciągu kontynuują takie firmy jak Lidl, Oleofarm, Totalitazor Sportowy czy Vectra.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Reklamy wypierane przez telezakupy
Od 1 lutego Telewizja Republika zamiast części bloków reklamowych emituje więcej 3-minutowych klipów z telezakupami. Pod koniec poprzedniego miesiąca wyświetlano pięć takich spotów w godzinach popołudniowych. Od początku lutego jest to już 10 klipów w ciągu dnia. - Spoty, które mamy, przesunęliśmy na prime time, bo wtedy lepiej się na nich zarabia. I zrobiło się miejsce w ramówce w porach dla gospodyń domowych. Telezakupy to dobre źródło zarobków - oznajmił Tomasz Sakiewicz w rozmowie z portalem Wirtualne Media.
W oficjalnym serwisie internetowym TV Republika pojawił się komunikat sugerujący, że opłaca się umieszczać swoje reklamy w stacji, bo te "przynoszą reklamodawcom ogromne korzyści". "Warto reklamować się w TV Republika! Nasi reklamodawcy odnotują ogromny wzrost sprzedaży!" - napisał Sakiewicz w swoim wpisie na X.
Telewizja Republika po przejęciu TVP przez nową ekipę zanotowała gwałtowny wzrost oglądalności. Wirtualne Media, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement, donoszą, że w styczniu br. średnia widownia minutowa stacji wyraźnie sympatyzującej z obozem Zjednoczonej Prawicy wynosiła 215 233 osoby. Przełożyło się to na 4.01 proc. udziału w rynku oglądalności. Po przyroście liczby widzów w telewizji ceny reklam kilkukrotnie podniosł Polsat Media.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w Audiotece i Open FM.