"Reset". Trzeci odcinek z najgorszą oglądalnością. TVP nie poprawia wyników

Antybohaterem "Resetu" TVP jest Donald Tusk
Antybohaterem "Resetu" TVP jest Donald Tusk
Źródło zdjęć: © AKPA | AKPA

02.07.2023 13:19, aktual.: 02.07.2023 13:38

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

"Reset" to tendencyjny serial dokumentalny Telewizji Polskiej wymierzony m.in. w Donalda Tuska i Jarosława Sikorskiego. Produkcja Michała Rachonia i Sławomira Cenckiewicza zaliczyła dobry start, ale jak donosi teraz Presserwis, oglądalność w TVP jest gorsza niż w TVP Info.

Choć "Reset" zadebiutował na antenie 12 czerwca, to o produkcji TVP zrobiło się głośno dużo wcześniej. Nic dziwnego, bowiem serial dokumentalny zapowiadano jako "trzęsienie ziemi" i "rzecz światowego formatu", która "mrozi krew w żyłach".

I choć pod względem produkcyjnym widać, że TVP nie poskąpiła na "Reset" grosza, to już zawarte w nim konkluzje nie okazały się zaskoczeniem. To ciągle ta sama narracja, którą "Wiadomości" wałkują od dobrych kilku miesięcy, oskarżając Donalda Tuska o sprzyjanie Władimirowi Putinowi.

- "Reset" jest tendencyjny, robiony pod tezę i niespecjalnie odkrywczy. Nie opisuje żadnej nowej "prawdy" - mówił Wirtualnej Polsce medioznawca z Uniwersytetu Łódzkiego dr Krzysztof Grzegorzewski.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Serial Rachonia i Cenckiewicza emitowany jest jednocześnie w TVP i TVP Info o godz. 21:30, co przekłada się na wyniki oglądalności.

Jak podał właśnie Presserwis, "TVP 1 i TVP Info mają łącznie średnio 15,47 proc. udziału w grupie ogólnej 4+ i 8,96 proc. w komercyjnej 16-59.

TVP 1 notuje średnio ok. 714 tys. widzów (6,92 proc. w grupie ogólnej 4+ i 4,56 proc. w komercyjnej 16-59). W TVP Info to 882 tys. (odpowiednio 8,55 proc. i 4,4 proc.).

Presserwis opublikował też zestawienie oglądalności poszczególnych odcinków "Resetu" na obu antenach. I tak w TVP 1 najwięcej widzów miało wydanie z 19 czerwca (drugi odcinek), bo 883 tys., a w TVP Info odcinek pierwszy - 920 tys. widzów.

"Łącznie na obu antenach pierwsze wydanie oglądało średnio 1,61 mln, drugie 1,72 mln, a trzecie 1,46 mln widzów" - wylicza Presserwis, powołując się na dane Nielsen Media.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" masakrujemy "Warszawiankę" z Szycem, chwalimy "Sortownię" z Chyrą, głowimy się nad "Flashem" z Michaelem Keatonem i filmami Wesa Andersona, z "Asteroid City" na czele. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (168)
Zobacz także