Reklamy w TVP są coraz dłuższe. TVN idzie na rekord

W listopadzie weszła w życie nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji oraz Ustawy o kinematografii. Jedna z wprowadzonych zmian dotyczy długości emisji bloków reklamowych. Dotychczas obowiązywał limit 12 minut reklam na godzinę. Teraz w pewnym przedziale czasu reklamy mogą lecieć bez przerwy i bez ograniczeń.

Nadawcy już nie muszą trzymać się zasady 12 min. reklam na godzinę
Nadawcy już nie muszą trzymać się zasady 12 min. reklam na godzinę
Źródło zdjęć: © Pexels, JESHOOTS.com

Zmiany w prawie podzieliły dobę na trzy bloki, które przekreśliły zasadę 12 min. reklam na godzinę. Teraz w godzinach 6-18 nadawca może wyemitować łącznie 144 min. reklam, w godzinach 18-24 limit wynosi 72 min., zaś od północy do 6 rano reklamy mogą lecieć bez przerwy.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, w listopadzie 2021 r. cztery największe stacje telewizyjne wydłużyły średni czas emisji bloków reklamowych z 10 min. (2020) do 10,4.

Rekordzistą był TVN, który między 19 a 22 emitował aż 12,2 min. reklam. Czyli przekroczył obowiązujący do końca października limit. Największą rewolucję widać jednak w podejściu władz TVP. Reklamy w Jedynce były średnio dłuższe o pół minuty (8,4 min.), a w Dwójce o 0,2 min. (9 min.).

Średnia TVN (11,1 m.in.) nie uległa zmianie, zaś Polsat nadawał reklamy przez 11,2 min. (krócej o 0,1 min.).

Zmianę TVP w podejściu do nadawania reklam widać było wyraźnie w wieczornych pasmach. W godz. 19-22 reklamy na Jedynce były dłuższe aż o 2,3 min. (łącznie 9 min.) niż przed nowelizacją ustawy. W tym czasie widzowie zasiadali m.in. do "Wiadomości" czy "Rolnik szuka żony".

TVP2 miała w tym czasie jeszcze dłuższe reklamy (9,2 min.). To wzrost o 1,8 min. O tej porze Dwójkę oglądają wielbiciele "M jak miłość", "Barw szczęścia" czy "The Voice of Poland".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (15)