Reklamy w TVP są coraz dłuższe. TVN idzie na rekord

Nadawcy już nie muszą trzymać się zasady 12 min. reklam na godzinę
Nadawcy już nie muszą trzymać się zasady 12 min. reklam na godzinę
Źródło zdjęć: © Pexels, JESHOOTS.com

16.12.2021 08:50

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

W listopadzie weszła w życie nowelizacja Ustawy o radiofonii i telewizji oraz Ustawy o kinematografii. Jedna z wprowadzonych zmian dotyczy długości emisji bloków reklamowych. Dotychczas obowiązywał limit 12 minut reklam na godzinę. Teraz w pewnym przedziale czasu reklamy mogą lecieć bez przerwy i bez ograniczeń.

Zmiany w prawie podzieliły dobę na trzy bloki, które przekreśliły zasadę 12 min. reklam na godzinę. Teraz w godzinach 6-18 nadawca może wyemitować łącznie 144 min. reklam, w godzinach 18-24 limit wynosi 72 min., zaś od północy do 6 rano reklamy mogą lecieć bez przerwy.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl, w listopadzie 2021 r. cztery największe stacje telewizyjne wydłużyły średni czas emisji bloków reklamowych z 10 min. (2020) do 10,4.

Rekordzistą był TVN, który między 19 a 22 emitował aż 12,2 min. reklam. Czyli przekroczył obowiązujący do końca października limit. Największą rewolucję widać jednak w podejściu władz TVP. Reklamy w Jedynce były średnio dłuższe o pół minuty (8,4 min.), a w Dwójce o 0,2 min. (9 min.).

Średnia TVN (11,1 m.in.) nie uległa zmianie, zaś Polsat nadawał reklamy przez 11,2 min. (krócej o 0,1 min.).

Zmianę TVP w podejściu do nadawania reklam widać było wyraźnie w wieczornych pasmach. W godz. 19-22 reklamy na Jedynce były dłuższe aż o 2,3 min. (łącznie 9 min.) niż przed nowelizacją ustawy. W tym czasie widzowie zasiadali m.in. do "Wiadomości" czy "Rolnik szuka żony".

TVP2 miała w tym czasie jeszcze dłuższe reklamy (9,2 min.). To wzrost o 1,8 min. O tej porze Dwójkę oglądają wielbiciele "M jak miłość", "Barw szczęścia" czy "The Voice of Poland".

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (15)
Zobacz także