Trwa ładowanie...

Reklamy piwa pod lupą KRRiT. Stacje muszą się tłumaczyć

Krajowa Radia Radiofonii i Telewizji w ciągu ostatniego roku nałożyła łącznie 75 tys. zł kar za emisję reklam piwa niezgodną z przepisami. Kilka stacji telewizyjnych złamało zasadę zakazu promocji alkoholu przed godziną 20.

Adam Woronowicz wystąpił w reklamie popularnego producenta piwaAdam Woronowicz wystąpił w reklamie popularnego producenta piwaŹródło: Materiały prasowe
d3mkxb7
d3mkxb7

Za czasów rządów Macieja Świrskiego, nowego przewodniczącego KRRiT, pod lupą znaleźli się nadawcy łamiący zapisy ustawy o radiofonii i telewizji. W ostatnim czasie portal Wirtualne Media ujawnił skalę kar finansowych dla stacji, które dopuściły się emisji spotów browarskich w czasie chronionym, czyli w godzinach 6-20.

Tylko od początku 2023 r. z tego tytułu ukarano pięciu nadawców. Najwyższą grzywnę - 20 tys. zł otrzymał kanał Canal+ Polska. Rzecznik stacji wyjaśnił, że do emisji reklamy piwa doszło przypadkowo.

- Tak, wystąpił taki incydent. Jedno z wydarzeń "na żywo" zakończyło się wcześniej, co spowodowało przesunięcie bloku reklamowego o kilka minut. Przyjęliśmy karę i nie odwoływaliśmy się od decyzji KRRiT - skomentował Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biznesy Kuby Wojewódzkiego

Karę w wysokości 25 tys. zł w czerwcu ub.r. poniosła też Telewizja Polska. Chodziło o emisję niedozwolonego spotu na okolicznościowym kanale TVP 4K podczas Euro2020.

d3mkxb7

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zainteresowała się też teledyskiem do utworu zespołu Weekend "Wypijemy Popłyniemy", twierdząc, że łamie ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Według przepisów alkoholu nie można promować w odniesieniu do atrakcyjności seksualnej, relaksu czy wypoczynku. Tym samym wezwano do wyjaśnień stację Power TV, która wyemitowała podejrzany teledysk.

- Nie widzę w tym teledysku żadnych sugestii, aby osoby pijące alkohol były przedstawiane jako atrakcyjne fizycznie. Raczej pokazują facetów w negatywnym świetle. (...) To jedna z wielu tysięcy piosenek disco polo emitowanych nie tylko w kanale Power TV, ale też konkurencyjnych stacjach Polo TV i Disco Polo Music. Nie słyszałem, aby konkurencja miała z powodu emisji tego teledysku jakiekolwiek problemy. Jednak z daleko idącej ostrożności nie jest on już emitowany w Power TV za dnia - wyjaśnił Wirtualnym Mediom właściciel stacji Power TV Michał Winnicki.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d3mkxb7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3mkxb7