Prokremlowska RT odwołuje się od sankcji. Na termin rozprawy trochę sobie poczeka

Władimir Putin może liczyć na telewizję RT, która zawsze pokazuje go w dobrym świetle
Władimir Putin może liczyć na telewizję RT, która zawsze pokazuje go w dobrym świetle
Źródło zdjęć: © fot. Getty

10.03.2022 13:07, aktual.: 10.03.2022 13:34

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Rosyjska państwowa telewizja RT złożyła apelację od decyzji Unii Europejskiej. Sankcja wspólnoty sprawiła, że nie mają możliwości nadawania swoich treści.

Prokremlowska telewizja RT (znana wcześniej jako Russia Today) postanowiła zakwestionować zakaz nadawania w Unii Europejskiej. Trybunał w Luksemburgu w ciągu kilku miesięcy ma wyznaczyć termin rozprawy. Dość oczywistą sprawą pozostaje jednak fakt, że w świetle barbarzyńskich działań Rosji telewizja nie ma co liczyć na zniesienie sankcji.

Jak doskonale wiadomo, RT od dawna słusznie krytykowana jest za proputinowskie nastawienie oraz wspieranie teorii spiskowych. Stanowi ważną część rosyjskiej propagandy, która szczególnie intensywnie działa od czasu napaści Rosji na Ukrainę. W telewizji przedstawiana jest ona jako "operacja wojskowa", mająca na celu wyzwolenie sąsiadującego kraju od "faszystów i nazistów".

Nic dziwnego, że Unia Europejska 1 marca 2022 r., czyli kilka dni po ataku Rosji, w trybie pilnym zawiesiła działalność nadawczą prokremlowskich propagandowych mediów w państwach członkostwa. Oskarżyła RT o systematyczną dezinformację w sprawie inwazji Rosji na Ukrainę.

"Jesteśmy świadkami masowej propagandy i dezinformacji na temat tego ohydnego ataku na wolny i niezależny kraj. Nie pozwolimy apologetom Kremla wylewać toksycznych kłamstw usprawiedliwiających wojnę Putina, ani wywoływać podziałów w naszej Unii" – mówiła wówczas przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen.

Sankcje oznaczają rzecz jasna, że operatorzy z UE nie mogą nadawać, ułatwiać lub w inny sposób umożliwiać rozpowszechnianie jakichkolwiek treści RT. Zakaz dotyczy m.in. działalności telewizji w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji i Hiszpanii. Zawieszono również licencje nadawcze sieci oraz ustalenia dotyczące zezwoleń, transmisji i dystrybucji z jej odpowiednikami w innych krajach UE.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Zobacz także