Oglądalność wywiadu z Tuskiem. Widzowie TVP wyłączali telewizory
W piątek 12 stycznia dziennikarze TVP, TVN-u i Polsatu przeprowadzili wspólnie wywiad z premierem, który był transmitowany na antenach siedmiu kanałów telewizyjnych. Zainteresowanie widzów godzinną rozmową z Donaldem Tuskiem było bardzo duże. W piątkowym prime-time wywiad obejrzało prawie 5 mln osób.
Wywiad z Donaldem Tuskiem przeprowadzony został na żywo o godz. 20. Rozmowę z premierem przeprowadzili Anita Werner z TVN, Marek Czyż z TVP oraz Piotr Witwicki z Polsatu. Był to pierwszy telewizyjny wywiad Donalda Tuska od wyborów 15 października.
Z danych podanych przez Wirtualnemedia.pl wynika, że rozmowę z premierem obejrzało łącznie 4,97 mln widzów, co przełożyło się na 39,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Co ciekawe, najwięcej widzów obejrzało wywiad z Donaldem Tuskiem nie na antenie TVP1, lecz w TVN24. Średnia oglądalność piątkowego programu w stacji informacyjnej wyniosła 1,7 mln widzów (13,4 proc. rynku), w TVP1 – 1,3 mln widzów (10,2 proc). Z danych wynika również, że największą liczbę wszystkich widzów, którzy oglądali wywiad przez co najmniej minutę, miała telewizji publiczna (ponad 2,5 mln osób), ale znaczna część osób szybko zmieniła kanał lub wyłączyła odbiornik.
Kolejne miejsca w zestawieniu zajęły: Polsat – 950 tys. widzów, Polsat News – 390 tys. widzów, TVP Info – 313 tys. widzów, TVN24 BiS – 230 tys. widzów oraz TVP Polonia – 81 tys. widzów.
Na spotkanie z premierem nie wpuszczono nikogo z Telewizji Republika – obecnie drugiej (za TVN24) największej stacji informacyjnej w Polsce.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialu "Detektyw: Kraina nocy", przyznajemy, na jakie filmy i seriale czekamy najbardziej w 2024 roku i doradzamy, które nadrobić z poprzedniego. Możesz nas słuchać na Spotify, w Google Podcasts, Open FM oraz aplikacji Podcasty na iPhonach i iPadach.