Netflix wprowadza pakiet z reklamami. Wiadomo, ile może kosztować
Netflix, zgodnie z zapowiedziami, wprowadza pakiet z reklamami. Na razie ma się pojawić w sześciu krajach. Są już prognozy dotyczące tego, ile ma kosztować nowa, potencjalnie tańsza opcja abonamentowa.
29.08.2022 09:35
Spadek liczby subskrybentów w pierwszym kwartale 2022 r., który pociągnął za sobą spadek wartości akcji Netfliksa i ciągnący za sobą nienajlepsze prognozy sprawił, że gigant musiał podjąć radykalne kroki. Pierwszym pomysłem na poprawienie wyników było wprowadzenie opłaty związanej z dzieleniem się jednym kontem. Chodziło o wprowadzenie funkcji, która umożliwia uiszczenie opłaty za udostępnianie konta osobom spoza gospodarstwa domowego. Takie rozwiązanie wprowadzono testowo najpierw w kilku krajach Ameryki Południowej.
Rozwiązaniem, które ma mieć zasięg bardziej globalny, jest wprowadzenie pakietu z reklamami. Ta opcja jest gruntownie przemyślana przez włodarzy platformy. Reklamy nie pojawią się bowiem w podstawowych pakietach abonamentowych, za które trzeba obecnie zapłacić w Polsce od 29 zł do 60 zł.
Abonament z reklamami ma być tańszy od obowiązujących obecnie opcji. Pozwoli jednak pozyskiwać szefom Netfliksa pieniądze z innych źródeł niż tylko te, które są związane z opłatą abonamentową. Teraz pojawiają się prognozy, ile może kosztować pakiet z reklamami.
Wiadomo też już, że zostanie wprowadzony w ostatnim kwartale roku – na razie w sześciu krajach, z których jednym będzie USA. Plan przewiduje, że reklamy będą trwały ok. 4 minut na godzinę i będą emitowane przed, w trakcie i po projekcji.
Serwis Bloomberg dotarł do informacji, że w Stanach Zjednoczonych wyniósłby około 7-9 dolarów. Oznacza to, że w Polsce mogłaby to być kwota rzędu 20-22 zł, w końcu u nas ten sam pakiet, określany jako Standard, kosztuje 43 zł. Nowy pakiet byłby niewiele tańszy od Podstawowego, który teraz kosztuje ok 29 zł, szacuje serwis Telepolis. Nie można też wykluczyć podwyżek - kwota oficjalna nie została jeszcze podana.