Netflix może podnieść ceny w 2024. Już teraz jest najdroższą platformą

Netflix jest bezapelacyjnie najpopularniejszą usługą streamingową na świecie. Za dostęp do filmów, seriali, programów czy gier na tej platformie płaci już ok. 260 mln ludzi na całym świecie. Analitycy sądzą, że w 2024 r. wielu z nich czeka podwyżka cen abonamentu.

Kadr z serialu "1670", jednego z największych polskich hitów Netfliksa
Kadr z serialu "1670", jednego z największych polskich hitów Netfliksa
Źródło zdjęć: © filmpolski.pl

03.03.2024 | aktual.: 03.03.2024 14:57

Do takiego wniosku doszli analitycy z UBS Securities. W najnowszym raporcie pojawiło się sformułowanie o "spodziewanej" podwyżce cen, której Netflix oficjalnie nie komentuje. Nie jest jednak tajemnicą, że amerykański koncern cały czas monitoruje rynek i całkiem niedawno wprowadził podwyżki w kilku kluczowych regionach.

Dokładnie w październiku 2023 r. widzowie z USA, Francji i Wielkiej Brytanii zaczęli płacić o 20 proc. więcej za podstawowy abonament (11,99 dol. zamiast 9,99 dol.). Jednocześnie w pierwszej połowie ub.r. Netflix zaczął skutecznie walczyć z współdzieleniem konta przez często nieznajome osoby – z założenia jedno konto jest przypisane do jednego gospodarstwa domowego.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Na możliwe podwyżki wskazują nie tylko przewidywania analityków, ale także wypowiedzi jednego z szefów Netfliksa. Greg Peters mówił niedawno, że w zeszłym roku jego firma "w dużej mierze wstrzymała się z podwyżkami cen", ale rozważa możliwość "poproszenia [klientów], aby zapłacili nieco więcej, (...) abyśmy mogli zainwestować w więcej świetnych filmów, seriali i gier".

Przypomnijmy, że obecnie za miesięczny dostęp do oferty Netfliksa w Polsce trzeba zapłacić 29, 43 lub 60 zł. Dla porównania, Disney+ kosztuje 37,99 zł miesięcznie, HBO Max 29,99 zł, a SkyShowtime 24,99 zł.

Jak zauważył serwis Wirtualnemedia.pl, Netflix nie podaje, ilu użytkowników korzysta z tej platformy w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w listopadzie 2023 r. Netflix jako serwis www i aplikacja mobilna (bez uwzględnienia smart tv), przyciągnęła 10,33 mln użytkowników. Na całym świecie abonament opłaca ok. 260 mln osób.

W samym trzecim kwartale 2023 r. Netflix pozyskał prawie 9 mln nowych klientów, a przychody wzrosły rok do roku o 8 proc. i wyniosły 8,5 mld dol.

W 50. odcinku podcastu "Clickbait" zachwycamy się serialem (!) "Pan i Pani Smith", przeżywamy transformacje aktorskie w "Braciach ze stali" i bierzemy na warsztat… "Netfliksową zdradę". Żeby dowiedzieć się, czym jest, znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej:

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)