"Love Island. Wyspa Miłości" hitem wśród widzów 16‑29 lat. Stacja pochwaliła się wynikami
Reality show "Love Island. Wyspa Miłości" doczekało się już dziewiątej edycji. Produkcja cieszy się, że "losy Wyspiątek widziało ponad 6 mln osób", jednocześnie widownia telewizyjna maleje z sezonu na sezon.
18.04.2024 | aktual.: 18.04.2024 11:58
14 kwietnia poznaliśmy zwycięzców gorącego reality show Czwórki "Love Island. Wyspa Miłości". Od samego początku program cieszył się niesłabnąca popularnością, a pierwszy tydzień premier nowego sezonu randkowego reality show odnotował najwyższe udziały otwarcia spośród swoich dotychczasowych edycji na antenie Czwórki - czytamy w oficjalnym komunikacie Polsatu.
Przez 6 tygodni piękne singielki i przystojni single mieli szansę odnaleźć miłość i swoją drugą połowę. Pomagała im w tym bajeczna sceneria i zapierające dech widoki. Nad Islanderami czuwała jak zwykle Karolina Gilon, której obecność w Willi zwiastowała każdorazowo zmiany i niespodziewane zwroty akcji. Do finału dotarły 3 pary: Asia i Rafał, Patrycja i Robert oraz Zuza i Jarek. I to właśnie ta ostatnia para zgarnęła główną wygraną - 100 tys. zł.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Love Island. Wyspa Miłości" - procenty rosną, widownia maleje
Jak informuje Polsat, dziewiąty sezon "Love Island. Wyspa miłości" zanotował wzrost oglądalności w prawie każdej grupie w stosunku do ósmej edycji programu. Średnie udziały w rynku pierwszych sześciu odcinków w grupie komercyjnej wyniosły 5,3 proc. (SHR All 16-59), a wśród wszystkich widzów – 3,8 proc. (SHR All 4+). Z tygodnia na tydzień widzów sukcesywnie przybywało, a ostatnie 6 odcinków show osiągnęły średnie udziały wśród młodych odbiorców – 10,10 proc. (SHR All 16-29). W tej ostatniej grupie widzów w paśmie emisji reality show (od poniedziałku do piątku i w niedziele o godz. 22.00) Czwórka była najchętniej oglądaną stacją w Polsce.
Wzrost oglądalności dotyczy jednak wyłącznie wartości procentowych SHR (udział w widowni telewizyjnej). Rzeczywista liczba widzów "Love Island" spada bowiem z sezonu na sezon. Dziewiąta edycja przyciągała średnio 315 tys. widzów, podczas gdy rok temu o tej samej porze reality show oglądało 472 tys. osób. Rekordową widownię miał trzeci sezon (wiosna 2021) - 761 tys.
W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" pochylamy się nad "Mocnym tematem" Netfliksa, załamujemy ręce nad szokującą decyzją Disney+, rzucamy okiem na "Nową konstelację" i jedziemy do Włoch z "Ripleyem". Znajdź nas na Spotify, Apple Podcasts, YouTube, w Audiotece czy Open FM. Możesz też posłuchać poniżej: