Logo TVP Info pozostaje bez zmian. Za duże ryzyko utraty widzów

Aleksandra Kostrzewska to jedna z nowych twarzy TVP
Aleksandra Kostrzewska to jedna z nowych twarzy TVP
Źródło zdjęć: © kadr z TVP Info

14.02.2024 15:19, aktual.: 16.02.2024 12:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Najprawdopodobniej nie będzie dalszych zmian w identyfikacji graficznej TVP Info. Jak dowiedział się jeden z branżowych portali, logo informacyjnego kanału TVP najpewniej pozostanie bez zmian. Rebranding jest zbyt drogi i ryzykowny - mówią zgodnie eksperci.

Wygląda na to, że rozważane wcześniej zmiany oprawy graficznej TVP Info zostały zaniechane, podaje Press.pl. Jak zdradził w rozmowie ze wspomnianym serwisem Grzegorz Sajór, szef TAI, nic mu nie wiadomo o zmianach w grafice programu "19:30" czy anteny TVP Info.

Wcześniej, przed zmianami w TVP zapoczątkowanymi decyzją ministra kultury z grudnia ubiegłego roku, w przestrzeni medialnej pojawiały się pomysły na zmianę nazwy kanału z TVP Info na TVP 24, tak by szczególnie mocno podkreślić odcięcie się od kształtu poprzedniej anteny i pracy poprzedników.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Taką zmianę przeszedł główny program informacyjny TVP1. Skompromitowane "Wiadomości" 19 grudnia 2023 roku przeszły do historii, a zastąpiła je "19:30" - z nowymi twarzami, grafiką i oprawą muzyczną.

Logo TVP Info bez zmian

Program wciąż realizowany jest jednak w trudnych warunkach, ze studia przy Woronicza, a nie z nowoczesnej siedziby przy pl. Powstańców Warszawy. Inaczej wizualnie wygląda także nowa TVP Info, choć to także w ogromnej mierze związane jest z warunkami lokalowymi. Oprawa graficzna uległa drobnym modyfikacjom, pojawiły się m.in. nowe plansze, jednak kolorystyka czy logo pozostały bez zmian.

Zarówno Juliusz Braun, dawny prezes TVP czy prof. Tomasz Kowalski, medioznawca, zgodnie ocenili w rozmowie z Pressem, że obecnie zmiana loga czy nazwy TVP Info, byłoby posunięciem zbyt ryzykownym i drogim.

- Łatwiej widzów stracić niż pozyskać. Zmiany w logotypie i oprawie graficznej mogłyby spowodować utratę części widzów - podsumował Braun.

W najnowszym odcinku podcastu "Clickbait" rozmawiamy o serialach, które "ubito" zdecydowanie za wcześnie oraz wymieniamy te, które powinny pożegnać się z widzami już kilka sezonów temu. Możecie nas słuchać na Spotify, Apple Podcasts, YouTube oraz w AudioteceOpen FM.

Źródło artykułu:WP Teleshow
Komentarze (28)